دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
برگزاری نمایشگاه تصویرگری در شب یلدا

نمایشگاه مجازی آثار اعضای انجمن تصویرگران در شب یلدا برگزار می‎شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، روابط عمومی کمیته امور نمایشگاه‎های انجمن تصویرگران، قصد دارد به مناسبت شب یلدا نمایشگاهی مجازی از آثار اعضا را در سایت انجمن برگزار کند.

مهدی عبدالله‌زاده، مسوول روابط عمومی انجمن فرهنگی هنری تصویرگران با اعلام این خبر گفت: این کمیته قصد دارد در آینده و در صورت امکان آثار دریافت‎شده را در قالب نمایشگاه درمعرض دید عموم قرار دهد.

وی با اشاره به این‌که در نوروز 1392 هم نمایشگاه مشابهی توسط این انجمن برگزار شده است، افزود: « برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی علاوه بر حفظ ارتباط اعضا با انجمن، سبب می‌شود توانایی های اعضا مشخص و انگیزه آن‌ها تقویت شود.»

عبدالله‌زاده درادامه گفت: « انجمن تصویرگران در سال‌های گذشته به مناسبت شب یلدا مراسمی را برای اعضا برگزار می‌کرد که امسال این امکان وجود نداشت، لذا به منظور حفظ روحیه و تشویق اعضا، تصمیم به برگزاری نمایشگاه مجازی گرفتیم تا توانایی اعضا در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه به نمایش گذاشته شود.»

وی با اشاره به اهمیت تصویرگری در حفظ و انتقال سنت‌ها به کودکان و نوجوانان، گفت: در جامعه امروزه که زندگی افراد بیشتر جنبه ماشینی به خود گرفته است، سنت ها کم کم رو به فراموشی گذاشته اند، درحالی‌که ما باید با تصویرگری کتاب‌های کودکان و نوجوانان این سنت‌های اصیل را به آنها منتقل کنیم.

مسوول روابط عمومی انجمن فرهنگی هنری تصویرگران ادامه داد:  تصاویر به دلیل جذابیتی که برای کودکان و نوجوانان دارند می‌توانند تاثیرات شگرفی ایجاد کنند و موجب انتقال فرهنگ اصیل شوند.

اعضای انجمن تصویرگران می‌توانند تا پایان روز 25 آذرماه 1392 با ارسال اثر با موضوع «شب یلدا و آداب و سنن مربوط به آن و یا مربوط به فصل زمستان» به نشانی tasvirgaran@casi.ir در این نمایشگاه شرکت کنند.

خبرنگار: مریم معمار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها