یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
بزرگداشت روبرتو بولانیو در اسپانیا

کتابخانه ملی اسپانیا بزرگداشتی را برای روبرتو بولانیو، نویسنده شیلیایی برگزار می کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از افه، این بزرگداشت با عنوان «روبرتو بولانیو،این کتابدار شجاع» که به مناسبت دهمین سالگرد فوت اوست، 18 دسامبر برگزار خواهد شد.

این آیین، توسط ناشر و منتقد اسپانیایی، ایگناسیو اچه واریا که مجری امور ادبی بولانیو نیز بود،سازماندهی شده‌است و از جمله نویسندگانی که در آن حضور خواهند داشت، می توان به رودریگو فره سان نویسنده آرژانتینی و روبن آریاس ، نویسنده اسپانیایی اشاره کرد.

روبن آریاس نویسنده پروژه های تحقیقاتی از جمله «بقایای گل (روبرتو بولانیو در چهارراه مدرنیسم و پست مدرنیسم) » و همچنین «روبرتو بولانیو، اشعار و نوشته ها»ست.

مطالعاتی که بولانیو داشت، کتابخانه حقیقی و تصویری وی و تاثیر کتاب‌ها بر آثارش از جمله موضوعاتی است که در این بزرگداشت مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

روبرتو بولانیو آوالوس در آوریل 1953 در سانتیاگو شیلی متولد شد. او از تاثیرگذار ترین نویسندگان و شاعران آمریکای لاتین است و از جمله چهره‌های برجسته شیلی به حساب می آید. وی در طول عمر خود بیش از بیست کتاب به تحریر در آورد که از جمله مهم ترین آن‌ها می‌توان به رمان «کارآگاهان وحشی» اشاره کرد که بولانیو جایزه هررالده و جایزه رومولو گایگوس را برای این کتاب از آن خود کرد. دیگر اثر مطرح این نویسنده ،رمان «2666» است.

از دیگر جوایزی که وی دریافت کرده‌است می توان به جایزه شهر بارسلونا، جایزه سالامبو و جایزه مجله تایم اشاره کرد. وی  خالق آثاری همچون «سگ‌های عاشق» در سال 1993، «دانشگاه ناشناخته» در سال 2007، «پسران عریان زیر رنگین کمان آتش» در سال 1979، «میان باران و رنگین کمان» در سال 1983، «پیست یخی» در سال 1993، «ریچ سوم» درسال 2010 و «راز شوم» در سال 2007 است.

وی سال 2003 در  پنجاه سالگی درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها