سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
فیلمنامه ساخته نشده بتمن منتشر می‌شود

فیلمنامه تاکنون ساخته نشده‌ای از داستان‌های بتمن(مرد خفاشی یا شوالیه تاریکی) با عنوان «جنایت‌های دوگانه مرد دوچهره‌» نوشته هارلان الیسون نخستین بار منتشر می‌‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از هالیوود ریپورتر، این فیلمنامه که هارلان الیسون آن را در سال 1966 نوشت، تاکنون منتشر نشده بود و اکنون سرانجام در یک مجموعه گلچین منتشر می‌شود.

انتشار این مجموعه، فرصت مغتنمی برای دوستداران این ژانر و آثار خلق شده در دهه 60 است.

«نمایش بتمن» با بازی آدام وست اپیزود تولید نشده‌ای داشت که می تواند معرف شخصیت دوچهره‌ ویلیان در این مجموعه‌ها باشد.

فیلمنامه اپیزود ساخته نشده که اکنون تنها در پنجمین جلد از مجموعه «فیلم‌های فکری» الیسون منتشر می‌شود، در کنار فیلمنامه‌هایی چون «قانون» بورکز، مجموعه تلویزیونی «فرار لوگان» و «نیروهای تاریکی» از مجموعه تولید نشده ان.بی.سی جای گرفته است.

الیسون سال 1966 که این مجموعه را منتشر کرد دیگر مدت‌ها بود که به عنوان نویسنده ای شناخته شده مطرح بود و درهمین زمان چندین کار کوتاه دیگر را به بازار فرستاده بود. او برای انتشار این آثار از نام خودش یا نام مستعار استفاده می کرد و برای نمایش‌های تلویزیونی چون «مردی از یو.سی.ال.ای» و «محدودیت‌های بیرونی» و «شهری روی مرز برای همیشه» که نخستین فصل «سفر ستاره‌ای» بود، مطلب نوشته بود.

در مجموعه «فیلم‌های فکری» توضیح داده شده که چرا این فیلمنامه هرگز به مرحله تولید نرسید.

هارلان الیسون نویسنده آمریکایی 79 ساله و خالق بیش از 1700 داستان کوتاه ، رمان کوتاه،فیلمنامه، مقاله و طیف وسیعی از نقدهای ادبی، نقد فیلم، تلویزیون و رسانه است. او تاکنون ویراستار دو گلچین ادبی بوده و جوایز متعددی از جایزه هوگو تا نبیولا و ادگار را در کارنامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها