دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
بررسی «سنجه‌ها» در قاب کتاب

کتاب «سنجه‌ها؛ شاخص‌های کلیدی عملکرد و نشانگرهای مدیریت پروژه» در هشت فصل به بررسی شاخص‌های كليدی عملكرد در سازمان‌ها پرداخته است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «سنجه‌ها؛ شاخص‌های کلیدی عملکرد و نشانگرهای مدیریت پروژه» به قلم هارولد کرزنر،‌ مدیر اجرایی ارشد مدیریت پروژه موسسه بین‌المللی یادگیری، تالیف شده و علی بیاتی، مهدی ابراهیمی و فرشید ادهمی آن‌را به فارسی ترجمه کرده‌اند. 

سه فصل نخست کتاب،‌ با محوریت موضوعی «چشم‌انداز تغيير مديريت پروژه»، «نيروهای محرک برای سنجه‌های بهتر» و «سـنجه‌ها» به مباحثی مانند نـگـرش اجــرايی مدیریت پروژه،‌ مدیریت پروژه‌های آشفته و درک سنجه‌ها اشاره دارند.

«شاخص‌های کلیدی عملکرد»، «سنجه‌های ارزش محور مدیریت پروژه» و «نشانگرها» فصل‌های چهارم تا ششم کتاب حاضر را شامل می‌شوند. در این فصل‌ها، مباحثی مانند ضرورت شاخص‌های کلیدی عملکرد،‌ ارزش‌ها و رهبری،‌ مدیریت ارزش مشتری و رابطه‌ میان مدیریت پروژه و ارزش بررسی شده‌اند. 

نویسنده در بخشی از فصل ششم کتاب، «نشانگرها» را در واقع تلاشی  در راستای حرکت به سمت مدیریت پروژه بدون کاغذبازی،‌ به‌نحوی که مهمترین اطلاعات را با سریع‌ترین روش به ذی‌نفعان انتقال ‌دهند، معرفی کرده‌است. 

در فصل هفتم با عنوان «کاربرد‌های نشانگرها» نویسنده به تشریح فعالیت نشانگرها در چند شرکت مطرح مانند ونتیکس، جانسون، پای ماتریکس و بیمه وستفیلد پرداخته‌است. 

«مدیریت پروژه‌ اندازه‌گیری محور» عنوان فصل پایانی کتاب حاضر است که در آن، به موضوعاتی مانند مفاهیم و فرآیند اندازه‌گیری اشاره شده‌است. 

نویسنده این کتاب، هدف اصلی «سنجه‌ها» را‌ تهیه اطلاعات بیشتر ندانسته، بلکه آن‌ها را نیرو‌هایی برای فراهم‌کردن اطلاعات درست برای اشخاص مرتبط، ‌در زمان مورد نظر با استفاده از رسانه‌ مناسب و به روشی سودمند معرفی می‌کند.

کتاب «سنجه‌ها؛ شاخص‌های کلیدی عملکرد و نشانگرهای مدیریت پروژه» با شمارگان سه‌ هزار نسخه در 496 صفحه،‌ به قیمت 18 هزار تومان به همت انتشارات آریانا قلم به بازار نشر عرضه شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها