دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
گام پانزدهم «ملانصرالدین» در بازار کتاب

چاپ پانزدهم مجموعه پنج جلدی «ملانصرالدین» نوشته احمد عربلو ازسوی انتشارات فندق روانه بازار کتاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این مجموعه که ساختاری طنزآمیز دارد برآن است با استفاده از شخصیت ملانصرالدین حکایت‌هایی شیرین برای کودکان روایت کند.

احمد عربلو درباره این کتاب گفت: ملانصرالدین یکی ازمعروف‌ترین شخصیت‌های طنزآمیز در ادبیات عامیانه مشرق زمین‌است که شهرتی بیرون ازمرزها دارد. بعضی عقیده دارند که او شخصیتی خیالی بوده اما تاریخ ادبیات ما از وجود چنین شخصیتی درقرن دوم هجری خبر می‌دهد.

عربلو گفت: ملانصرالدین در ظاهر همه و حتی خودش را دست می‌اندازد اما در واقع قصدش دفاع از ارزش‌های انسانی است.

کتاب‌های دزدکفش‌ها، زیرکی‌های ملانصرالدین، دزدی که خر شد، هزار سکه طلا و شاهزاده‌ای که جادو شد، آثار منتشر شده  از این مجموعه هستند.

احمد عربلو متولد سال 1344 در تهران و فارغ‌التحصيل كارشناسی ارشد ادبيات فارسی است. او حدود 17 سال سردبير مجله‌ رشد نوجوان بوده و تاكنون چندین کتاب درحوزه کودک و نوجوان منتشر کرده که از آن میان می‌توان به کتاب‌هایی چون وقتی که آقای مدیر کارآگاه می‌شود، هفتمین ازدواج سرهنگ، افسانه قهرمانی‌های من، مجسمه متحرک، سوار بر خر مراد و ماجراهای امین و اکرم» اشاره کرد.
 
مجموعه پنج جلدی «ملانصرالدین» با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت دو هزار تومان برای هر جلد از سوی انتشارات فندق عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها