شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
«رمضان در رمضان» منتشر شد

جلد بیست‌وسوم کتاب «تقویم تاریخ دفاع مقدس» با عنوان «رمضان در رمضان ـ حوادث تیر 1361» به کوشش مرکز اسناد انقلاب اسلامی با همکاری مرکز پژوهش‌های دفاع مقدس منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی ايران با حضور گسترده و نقش‌آفرينی مردم مسلمان ايران به ثمر رسيد و ماهيت مردمی و اسلامی داشت. به تبع آن دفاع از انقلاب نيز با آغاز جنگ تحميلي صورتِ مردمی يافت. بنابراین، شيوه‌هاي رزم و تاكتيك‌های جنگ متاثر از حضور مردم در جبهه‌ها بود؛ به‌طوري كه دشمن را در هرگونه محاسبه جنگ‌هاي كلاسيك و اجراي عمليات‌های مختلف ناكام گذاشت. فتح خرمشهر اوج اتخاذ اين شيوه جنگ بود كه روياهاي صدام حسين و حاميان غربی وی را بر باد داد. از طرفی ديگر غرب را به‌طور جدی در مقابل جمهوری اسلامي ايران قرار داد، زيرا ايران با اين پيروزی وارد خاك عراق شد. 

در تير ماه سال 1360 عمليات رمضان طراحی شد كه با ورود رژيم صهيونيستی به خاك لبنان مصادف بود. صدام كه به دنبال مفری برای اتمام جنگ بود با بهانه قرار دادن مساله‌ حمله اسرایيل به لبنان درصدد برآمد تا ادله جنگ را زير سوال ببرد كه رهبر كبير انقلاب با تبيين استراتژی «راه قدس از كربلا می‌گذرد» سمت‌ و‌ سوی اقدام‌های جمهوري اسلامي ايران را معين كردند. اين راهبرد بر تداوم عمليات تا پيروزی كامل تاكيد داشت و به صورت تلویحی اين نكته را مطرح می‌كرد كه انقلاب اسلامي از اين طريق می‌تواند برخورد جدی با غرب و اسراییل را تدارك ببيند. 

مرکز اسناد انقلاب اسلامی با هدف تبیین چگونگی شروع و تداوم جنگ تحمیلی و میزان عداوت دشمنان غربی با انقلاب اسلامی، همچنین معرفی برخی برهه‌های مختلف دفاع مقدس و فداکاری رزمندگان اسلام به انتشار کتاب «رمضان در رمضان ـ حوادث تیر1361» اقدام کرده است. 

جلد بیست‌و سوم کتاب «تقویم تاریخ دفاع مقدس» با عنوان «رمضان در رمضان ـ حوادث تیر 1361» با شمارگان دو هزار نسخه و هزار و 29 صفحه به بهای 340 هزار ریال روانه بازار نشر شده است. 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه این مرکز واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند یا با شماره‌های 66953607 و 66961536 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط