شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
تازه‌ترین شماره ماهنامه «گزیده مدیریت» منتشر شد

صد و چهل و ششمین شماره ماهنامه «گزیده مدیریت» با هدف بررسی آخرین مباحث حوزه مدیریت، با ارایه ویژه‌نامه مدیریت در ایران و انتشار 12 مقاله علمی، به همت انتشارات فرا به چاپ رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین مقاله این شماره با عنوان «سيستم تولید به‌هنگام» را سهيلا داروئيان،‌ دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات و عضو باشگاه پژوهشگران جوان، نوشته است. 

داروئیان، در این مقاله با تاکید بر اهمیت توجه سازمان‌ها به تغییرات سریع در حوزه کسب‌و کار، مقوله‌ «تولید به‌هنگام» را به‌عنوان یک ابزار مهم در این حوزه دانسته است. 

«موانع فرهنگی‌-‌‌اجتماعی ارتقا شغلی زنان» یکی دیگر از مقالات مهم این شماره از ماهنامه «گزیده مدیریت» به قلم دکتر مسعود پورکیانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و مهناز نقی‌یان، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان است. 

این مقاله، بعد از تشریح اهمیت و نقش زنان در توسعه مادی و معنوی کشور، به این نکته اشاره کرده که هرچند امروزه با توسعه آموزش عالی، زنان در اشتغال بیرون از خانه موفقیت‌های نسبی کسب کرده‌اند، ولی هنوز در اشغال سمت‌های مدیریتی از تبعیض‌های چندگانه رنج می‌برند. این مساله به نظام «تقسیم کار جنسیتی عمودی» برمی‌گردد که در آن مردان به‌ویژه در سمت‌های مدیریتی موقعیت برتری کسب می‌کنند. 

«آیا مدیریت می‌تواند حرفه باشد؟»، «دانستنی‌هايی از قانون تجارت برای مديران» و «نقش دولت الکترونیک در کاهش فساد اداری» نیز عنوان سه مورد دیگر از مهم‌ترین مقالات منتشر شده در این مجله هستند. 

‌‌صد و چهل و ششمین شماره ماهنامه «گزیده مدیریت» در 72 صفحه، ‌به بهای 6 هزار تومان به همت انتشارات فرا منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها