پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ابوترابی‌فرد در آیین رونمایی از کتاب «من زنده‌ام» گفت: نشانی از ضعف و سستی اراده در این کتاب نمی‌بینید. این فرهنگ دفاع مقدس است که باید در جامعه احیا شود و چنین اقدامی به کمک کتاب‌هایی چون «من زنده‌ام» میسر است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین رونمایی از کتاب «من زنده‌ام» شامگاه گذشته، 29 آبان با سخنرانی احمد مسجدجامعی، رییس شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی،‌ نایب رییس مجلس شورای اسلامی و معصومه آباد از بانوان آزاده جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و نویسنده کتاب «من زنده‌ام» در حضور مرتضی طلایی، عضو شورای شهر تهران، سید سفر صالحی، همسر نویسنده کتاب و برخی آزادگان در تالار خلیج‌فارسِ باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

احمد مسجدجامعی سخنان خود را با یادی از شهید حجت‌الاسلام و‌المسلمین انصاری که در بیروت به شهادت رسید آغاز کرد و گفت: وی از همکارانم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و با آن‌که بیش از 20 روز از حضورش در لبنان نمی‌گذشت، در پی این بود که چگونه کتاب و معارف اهل بیت(ع) را در بیروت منتشر کند.

وی معصومه آباد را آزاده و جانبازی توصیف کرد که در دوران اسارت هراسی از شکنجه‌ها و تهدیدهای دشمن نداشت و در بازجویی‌های افسر عراقی با قاطعیت جواب دندان‌شکنی به ماموران عراقی می‌داد و ادامه داد: رشادت‌های معصومه آباد باعث شد که مرحوم سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد، سید آزادگان از این همه رشادت اشک شوق بریزند.

مسجدجامعی درباره ویژگی‌های کتاب من زنده‌ام‌ گفت: خاطرات این کتاب با قلمی سرشار از احساس و عاطفه نوشته است. همچنین اطلاعات خوبی از شهر آبادان و ارتباط میان مردم این شهر گفته شده است که می‌تواند در زمینه مردم‌شناسی هم به کار آید.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد دیگر سخنران مراسم رونمایی از کتاب «من زنده‌ام» بود. وی کتاب «من‌ زنده‌ام» را اثری ارزشمند دانست که به قلم بانویی مبارز و مقاوم نوشته شد و ادامه داد: ای کاش مرحوم ابوترابی‌فرد اکنون زنده بودند تا آن‌چه را خود درباره ایمان، رفتار و صلابت دینی بانوان اسیر در زندان‌های عراق مشاهده کرده بود بازگو می‌کرد. این‌که چهار دختر نوجوان در آغاز نوجوانی به اسارت مزدوران عراقی در بیایند و بتوانند شکوه اخلاق و ارزش‌های اسلامی ایرانی را به نمایش بگذارند افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به ترس مزدوران عراقی از شجاعت این بانوان اسیر ایرانی گفت: این ترس در دل دشمنان از لطف پروردگار بود. «من زنده‌ام» یعنی حیاتی که دارم، ناشی از دین و اعتقاد به اسلام است. به گفته برادرم در زندان‌های بسیار خوب آمریکا با تمامی امکانات رفاهی، ملاقات با خانواده و بسیاری از مزایایی که برای زندانیان فراهم می‌شود، مشکلات روانی آن‌قدر وجود دارد که فرد زندانی به خودکشی اقدام می‌کند. روحیه زندانی‌های ایرانی در عراق، حاصل ایمان و اعتماد به دین است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد درباره دیگر ویژگی‌های کتاب «من زنده‌ام» اظهار کرد: نشانی از ضعف و سستی اراده در این کتاب نمی‌بینید. این فرهنگ دفاع مقدس است که باید در جامعه احیا شود و چنین اقدامی به کمک کتاب‌هایی چون «من زنده‌ام» میسر است.

معصومه آباد، نویسنده کتاب «من زنده‌ام» هم در این مراسم گفت: در نگارش این کتاب با خودم قرار گذاشتم آن‌جا که گریه کردم، فریاد زدم، خندیدم، ترسیدم و تمام اتفاقاتی را که برایم افتاد بنویسم و به کلمات وفادار باشم.

وی کتابش را متعلق به تاریخ دانست و ادامه داد: اسارت تنها بخشی از کتاب است و اگر این کتاب مورد توجه قرار گرفته به دلیل است که برگرفته از همان گنج تمام نشدنی دفاع مقدس است که رهبر معظم انقلاب درباره آن فرموده‌اند: «خاطرات دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است.» اجازه رونمایی این کتاب را از ایشان گرفتم و به همین دلیل، خط‌به‌خط را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی تقدیم می‌کنم.

در پایان این مراسم از کتاب «من زنده‌ام» رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها