شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
افتتاح كتابخانه باز اداره كل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري

كتابخانه باز اداره كل آموزش و پرورش استان استان چهارمحال و بختياري همزمان با نخستین روز بیست و یکمین هفته کتاب با حضور مديركل آموزش و پرورش استان گشایش یافت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، در نخستين روز از هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، كتابخانه باز اداره كل آموزش و پرورش استان با حضور مديركل و معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان افتتاح شد.

عليرضا كريميان با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري و سخنان رييس جمهوری در مراسم آغازين سال تحصيلي 93-92 درباره اهمیت كتابخواني دانش آموزان اظهار کرد: تلاشمان بر اين است تا با ايجاد زنگ كتاب و سپري کردن دقايقي از حضور دانش آموزان در مدرسه به آشنايي با كتاب و كتابخواني، فرهنگ مطالعه را در میان دانش آموزان استان گسترش دهيم.

كريميان بیان کرد: يكي از برنامه‌هاي محوري و ماندگار اداره كل آموزش و پرورش استان، گشایش كتابخانه باز در اداره كل آموزش و پرورش استان بود كه اين در نخستين روز از بیست‌و یکمین هفته كتاب محقق شد.

وي بااشاره به اهداف اين برنامه افزود: افزايش سرانه مطالعه میان همكاران، دانش آموزان و مراجعه‌كنندگان، آشنايي با تازه‌هاي نشر، توجه به مطالعه كتاب‌هاي غير درسي، پرورش و تعالي افراد و ارتقاي توانايي‌هاي ذهني مطالعه‌كنندگان از اهم اهداف اين طرح است.

مديركل آموزش و پرورش استان با بيان اين‌كه به طور متوسط در هر روز یکصد نفر به اداره كل آموزش و پرورش استان مراجعه مي‌كنند گفت: تاكيد عمده اين كتابخانه باز بر مراجعه‌كنندگان است كه در میان آن‌ها فرهنگيان، دانشجویان، معلمان، دانش آموزان و اولياي آن‌ها دیده می‌شود.

وي با بيان اين‌كه اين كتابخانه در طول سال خدمات‌رساني مي كند، بیان کرد: در نخستین مرحله گشایش، در اين كتابخانه باز، یکصد عنوان كتاب قرار داده شده که به مرور زمان گسترش یافته و غنی‌تر می‌شود.

كريميان ادامه داد: هدف ما اين است كه بتوانيم ايجاد كتابخانه باز را در سطح ادارات آموزش و پرورش مناطق و در مرحله بعد در سطح مجتمع‌ها و مدارس استان گسترش دهيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها