پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
جایزه ادبی آیشندورف 2014 به شاعر لهستانی می رسد

آدام زاگایوسکی نویسنده و شاعر لهستانی به عنوان برنده سال 2014 جایزه ادبی آیشندورف معرفی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، انجمن ادبیات و هنر شهر «وانگن در آلگو» واقع در ایالت بادن – ووتمبرگ آلمان که اهدا کننده این جایزه است در توضیح انتخاب این ادیب لهستانی اعلام کرد: این نویسنده که در شهر گلیویتسه رشد کرده، از برجسته ترین نویسندگان لهستانی معاصر است. اشعار او بی نظیرند و بسیاری از آنها به زبان آلمانی ترجمه و منتشر شده اند. از جمله می توان به کتاب شعر «دست نامرئی» اشاره کرد که در سال 2012 در آلمان به زیر چاپ رفته است.

زاگایوسکی نویسنده ، شاعر و مقاله نویس لهستانی متولد 1945 در اوکراین است. او دوران کودکی و تحصیلش را در گلیویتسه سپری کرد و سپس در شهر کراکوف در رشته های روانشناسی و فلسفه تحصیل کرد. او از سال 1972 فعالیتش را به عنوان شاعر آغاز کرد و از همان سال به عضویت انجمن شاعران، مقاله نویسان و نوول نویسان کشورش درآمد و در سال 1978 نیز عضو آکادمی هنر برلین شد. زاگایوسکی از سال 2007 در دانشگاه شیکاگو در رشته ادبیات مشغول به تدریس است. این ادیب لهستانی برای آثاری که در زمینه شعر و ادبیات نوشته تا کنون چندین جایزه نیز کسب کرده که جایزه ساموئل بوگومیل لینده و جایزه بین المللی ادبیات نوی اشتات از جمله آن هاست.

جایزه ادبی آیشندورف که از سال 1956 از سوی انجمن وانگن – انجمن ادبیات و هنر شرقی راه‌اندازی شده، به نام «ژوزف فرایهر فون آیشندورف» شاعر آلمانی که از سال 1788 تا 1857 می‌زیست نامیده شده است. کاتالین دوریان فلورسکو، گونتر دبروین، وولف کرستن، پتر هرتلینگ، پتر هوچل، اوتفرید پرویسلر و راینر کونتزه از برندگان سال‌های پيش این جایزه‌اند.

این جایزه که پنج هزار یورو ارزش دارد 21 سپتامبر 2014 (30 شهریور) در شهر وانگن اهدا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها