دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
افلاطون کمک می‌کند از همه چیز سر دربیاورید!

مطالعه کتاب «گشتی با افلاطون» سفر عادی یا فوق‌العاده‌ای است که شمای مخاطب در پیش می‌گیرید. در واقع، شما یک همسفر دارید، به صندلی کنار راننده نگاه می‌کنید و افلاطون را می‌بینید در حالی که باد ریش‌هایش را می‌نوازد. او آن‌جاست تا کمکتان کند از همه چیز سر دربیاورید!-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تصور کنید سوار ماشین‌تان می‌شوید و به محض این‌که سوئیچ را می‌چرخانید، تبدیل به یک ماشین زمان می‌شوید اما به جای این‌که مثل همان وسیله عجیب و غریبی که «اچ.جی. ولز»(نویسنده کتاب ماشین زمان) مجسم کرد شما را در طول تاریخ این سیاره عقب و جلو ببرد، درست روی زندگی خودتان متمرکز می‌شود.

آن ماشین شما را به گریه و زاری کودکی‌تان می‌برد، از درهای بزرگ مدرسه‌ای که دارید در آن حساب یاد می‌گیرد، به درون سرک می‌کشد و در ایستگاه اتوبوسی توقف می‌کند تا درباره شما و روابط اجتماعی‌تان در نوجوانی تحقیق کند. 

سپس به سوی سال‌های بعدی زندگیتان شتاب می‌‌گیرد تا شما را مثلاً هنگام دست و پا زدن در بحران میانسالی یا در هیاهوی جشن بازنشستگی‌تان تماشا کند و زمانی که مرگ فرا می‌رسد، فقط این نیست که ماشین‌تان با صدای گوشخراشی ترمز کند تا بایستد بلکه آرام آرام جلو می‌رود تا ببیند آن سوی مرگ چه می‌تواند باشد؟!

این همان سفر عادی یا فوق‌العاده‌ای است که با این کتاب در پیش می‌گیرید و شما همسفر دارید. به صندلی کنار راننده نگاه می‌کنید و خود افلاطون را می‌بینید در حالی که باد ریش‌هایش را می‌نوازد. او فقط برای سواری کنار شما نیست! او آن‌جاست تا به شما کمک کند از همه چیز سر دربیاورید!

کتاب «گشتی با افلاطون» در 17 بخش به معنای نقاط عطف زندگی می‌پردازد.
 
مخاطب می‌تواند اصلی‌ترین بخش‌های زندگی خود را مانند متولد شدن، یادگیری راه رفتن و حرف زدن، آغاز مدرسه، یادگیری دوچرخه‌سواری، امتحان دادن، قبولی در امتحان رانندگی، انداختن اولین رای، کار پیدا کردن، عاشق شدن، بستن پیمان ازدواج، بچه‌دار شدن، عوض کردن خانه، عبور از بحران میاسنالی، طلاق گرفتن، بازنشسته شدن، زندگی در دوران سوم، باشکوه مردن و پس از مرگ را در این کتاب دوباره ببیند!

کتاب «گشتی با افلاطون: معنای نقاط عطف زندگی» نوشته «رابرت رولاند اسمیت» با ترجمه هدی زمانی سرزنده با شمارگان هزار و 500 نسخه، در 262 صفحه و به بهای 120 هزار ریال از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط