پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
بررسی سیزدهمین جشنواره ملی چاپ در جدیدترین شماره «صنعت چاپ»

سیصد و هشتاد و سومین ماهنامه «صنعت چاپ» با نگاهی به سیزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ منتشر شد. در این نشریه گزارش‌ ویژه‌ای از مسابقات آثار چاپی ارایه شده است./

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا)، در یادداشت جدیدترین شماره ماهنامه «صنعت چاپ» به بحث کتاب کودک و کودکان محروم از تحصیل اشاره شده‌است، بر اساس آمار منتشر شده در این نشریه از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال 90، سه میلیون و 265 هزار کودک در کشور از نعمت تحصیل محروم شدند.

در ادامه، گزارشی از سیزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ و دوازدهمین دوره مسابقات آثار چاپی آورده شده‌است، این مراسم 22 مهرماه و با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی و سید محمدحسین ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در اين نشريه، اخبار متنوعي درباره دنيای صنعت چاپ مانند نمایشگاه آیپکس 2014، چاپگرهای سه بعدی ناسا، چاپ پاسپورت عراقی‌ها از سوی کشور آلمان، همکاری کداک و بوبست، موزه علوم لندن و تکذیب خبر حذف شبنم کالا منتشر شده‌است.

این شماره از نشریه «صنعت چاپ» با گزارش‌های متنوعی همراه است، هشت عنوان گزارش با عناوین «بازآفرینی شاهنامه شاه تهماسب »، «مرمت کتاب»، «برگ به برگ در گنجینه کتاب‌های خطی و قدیمی»، «روش‌های ابتکاری در حفاظت کتاب‌ها»، «روایتی از بازنشستگی یک چاپخانه‌دار»، «آیین نامه ایمنی کار در صنایع چاپ»، «حسرت‌های ما، سوغات لیبل اکسپو» و «غرفه‌های چاپ و بسته‌بندی در جشنواره نانو» در این شماره منتشر شده‌است.

معرفی پنجه‌علی عربشاهی‌نژاد، پیشکسوت صنعت چاپ نیز یکی دیگر از مطالب این نشریه به شمار می‌آید. براساس این گزارش، این پیشکسوت صنعت چاپ در سال 1309 در محله سنگلج تهران متولد شد و به‌دلیل علاقه فراوان به چاپ، از دوران کودکی وارد این حرفه شد، وی که خود را عاشق چاپ و چاپخانه می‌داند در بخشی از صحبت‌هایش می‌گوید: «در طول دوران خدمتم به صنعت چاپ هیچ‌کس نشنید که بگویم، خسته شدم.»

شماره 383 «ماهنامه صنعت چاپ» به صاحب امتيازی و مديرمسوولی مرتضی کریمیان با قیمت سه هزار تومان منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها