جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
رونمایی از «دانشجویان و گروگان‌ها» به مناسبت 13‌ آبان‌

کتاب «دانشجویان و گروگان‌‌ها» با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری به مناسبت 13 آبان‌ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خبرگزاری فارس رونمایی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این مرکز از جدیدترین اثر خود با عنوان «دانشجویان و گروگان‌ها» درآستانه 13 آبان‌ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی رونمایی می‌کند.

همچنین در این برنامه دیگر آثار مرکز اسناد انقلاب اسلامی با موضوع تسخیر لانه جاسوسی و آمریکا‌شناسی نیز معرفی خواهند شد.

کتاب «دانشجویان و گروگان‌ها» را حسین جودوی با انجام 16 مصاحبه با دانشجویان پیرو خط امام تدوین کرده و در آن به بازگویی حوادث لانه جاسوسی و حال و هوای آن روزها پرداخته است.

این مراسم یکشنبه، 12 آبان‌ماه با حضور شخصیت‌های کشوری، لشگری و اصحاب رسانه با همکاری خبرگزاری فارس از ساعت 15 تا 17 در سالن اجتماعات این خبرگزاری برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس در خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه کالج، ضلع شمال شرقی کوچه سعیدی، شماره 7 واقع است.

سيزدهم آبان سالگرد سه رويداد مهم در تاريخ ايران است. تبعيد امام خمينی(ره) به تركيه در 13 آبان 1343، كشتار دانش‌آموزان معترض در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخير سفارت آمريكا در 13 آبان 1358، سه رويداد متفاوت بودند، ولی هر يک در شكل دادن به حركت انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای ايفا كردند. هويت هر سه رخداد، مبارزه با استكبار و عوامل آن است و به همين دليل اين روز «روز ملي مبارزه با استكبار» ناميده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها