چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
بررسی «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» در حضور مجتبی ویسی

نشست شهر کتاب سه‌شنبه، 14 آبان ماه، به نقد کتاب «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» اثر امبرتو اکو اختصاص دارد. مجتبی ویسی، کارلو چرتی، مصطفی مستور و محمدحسن شهسواری کارشناسان حاضر در این نشست هستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست هفتگی شهر کتاب سه‌شنبه چهاردهم آبان از ساعت 16 و 30 دقیقه به نقد و بررسی کتاب «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» اختصاص دارد. کارلو چرتی، مصطفی مستور، محمدحسن شهسواری به عنوان منتقدان نشست و مجتبی ویسی (مترجم کتاب) در این نشست حضور خواهند داشت.

ویسی، مترجم این کتاب، پیش‌ از این در گفت‌وگو با «ایبنا»، «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» را کتابی تئوریک درباره رمان و نظریات ادبی عنوان کرده و و گفته بود: «نویسنده مباحث مختلفی را در این کتاب بررسی می‌کند که به برخی از آن‌ها خیلی پرداخته نشده است؛ برای مثال پرداختن او به عمل فهرست کردن عناصر مختلف در داستان‌ها شایان توجه است. او در یکی از فصل‌های کتاب توضیح می‌دهد که بسیاری از نویسندگان برجسته جهان متمایل به نوعی از فهرست کردن در داستان‌هایشان هستند. همچنین وی توضیح می‌دهد که یک نویسنده چگونه در توصیف فضای یک اتاق، تمامی اجزای آن را توضیح می‌دهد و از این توصیفات برای ارتباط بهتر با مخاطب بهره می‌گیرد.»

در توضیح پشت جلد این کتاب آمده است: «اعترافات یک رمان‌نویس جوان تحشیه‌ای است بر متن رمان‌نویسی اکو. این تحشیه اما، در مواردی از خود متن فراتر می‌رود و تصویری همزمان از اکوی رمان‌نویس و نظریه‌پرداز را به ما می‌نمایاند: بنیان‌های فکری، الگوهای نوشتاری و دلبستگی‌های او را در مقابل ما می‌گستراند. او انگار در این کتاب، خودِ نویسنده‌اش را زیر میکروسکوپ خودِ محقق‌اش گذاشته و به بررسی آن پرداخته است.»

اکو در سال 1932 میلادی در ایتالیا به دنیا آمد. وی در حوزه‌های مختلفی مانند نشانه‌شناسی، فلسفه، متون قرون وسطی، نقد ادبی و رمان‌نویسی فعالیت داشته است. این نویسنده 81 ساله، در کتاب «اعترافات یک رمان‌نویس جوان» تجربیات خود را روایت می‌کند و از آن‌جا که به نسبت سایر حوزه‌ها خیلی دیر به رمان‌نویسی روی آورده در عنوان کتاب از صفت «جوان» برای خود استفاده کرده است. 

«اعترافات یک رمان‌نویس جوان» اثر امبرتو اکو با ترجمه مجتبی ویسی به تازگی با شمارگان هزار و 100 نسخه، در 202 صفحه و به قیمت 9 هزار و 500 تومان از سوی نشر مروارید منتشر شده است.

مرکز فرهنگی شهر کتاب در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط