سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
اختصاص درآمد صدور پروانه کسب اصناف به انجمن کتابخانه‌های نوشهر

حمیرا پورعلمی، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نوشهر استان مازندران با اشاره به پیشنهاد اختصاص اعتبار صدور پروانه کسب اصناف به حساب اداره کتابخانه‌های عمومی نوشهر گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت نوشهر قرار است هر دو ماه یک‌بار این اعتبار را پرداخت کند./

پورعلمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نوشهر و پیشنهاد فرمانداری اين شهرستان قرار است اداره صنعت و معدن این شهرستان و رییس مجمع امور صنفی نوشهر به صورت ویژه، ماهانه یا هر دو ماه یک‌بار اعتباری را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نوشهر واریز کند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نوشهر درباره مشارکت تعداد اصناف و اعتبار در نظر گرفته شده برای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: مبلغ واریزی بستگی به نظر رییس مجمع امور صنفی اداره صنعت و معدن نوشهر دارد و قرار است این اعتبار به صورت مستمر واریز شود.

وی با بیان این‌که اداره صنعت و معدن نوشهر یکم آبانماه امسال مبلغ 215 هزار تومان را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نوشهر واریز کرده‌است، عنوان کرد: هدف از این پیشنهاد و طرح این تعامل، ایجاد یک مستمری ثابت برای تامین هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی نوشهر بوده و مبلغ آن از نظر ریالی اهمیتی ندارد.

پورعلمی با بیان این‌که تعداد اصناف مشارکت کننده در این طرح مشخص نیست، گفت: رییس مجمع امور صنفی با ارتباطی که با افراد در مشاغل مختلف دارد و بر اساس شغلی که افراد مختلف دارند، میزان اعتبار واریزی را مشخص می‌کند.

پورعلمی همچنین درباره برنامه‌های بیست و یکمین هفته کتاب در شهرستان نوشهر گفت: عملکرد یکساله کتابخانه‌های عمومی شهرستان نوشهر در قالب بروشور، همزمان با هفته کتاب توزیع خواهد شد.

وی با بیان این‌که توزیع بروشور میان نمازگزاران و شرکت کتابداران در نمازجمعه از دیگر برنامه‌های هفته کتاب این شهرستان خواهد بود، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در مصلای نوشهر به صورت فروشگاهی ـ یا در حد نمایش کتاب ـ و همچنین نمایش تازه‌‌های آثار کتابخانه‌ها در پیشخان کتابخانه‌ها نمونه دیگری از این برنامه‌هاست. 

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نوشهر  با اشاره به نواختن زنگ مطالعه در مدارس این شهرستان با همکاری آموزش و پرورش گفت: مسابقه کتابخوانی برنامه‌‌‌ای است که برای زنگ مطالعه در مدارس این شهرستان درنظر گرفته شده‌است.

وی با اشاره به برپایی جلسه‌های مشاوره تحصیلی، تخصصی، مذهبی و آسیب‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی نوشهر عنوان کرد: مسابقه‌های کتابخوانی آنلاین با رویکرد شهرستانی با معرفی منبع «من و کتاب» مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی و برگزاری روز میثاق کتابداران با امام راحل و شهدا سرفصل ‌های مهم دیگر برنامه‌های هفته کتاب نوشهراست.

پورعلمی عنوان کرد: تجلیل از کتابدار، کتابخوان نمونه، کتابخانه برتر فرهنگی، انجمن خیران کتابخانه‌ساز، وبلاگ نویس برتر در حوزه کتابخانه‌ای از برنامه‌های دیگر هفته کتاب این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت 127 هزار نفری شهرستان نوشهر گفت: این شهرستان اکنون دارای دو کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مشارکتی است و شش کتابخانه در حال احداث نیز در این شهرستان وجود دارد.

افتتاح کتابخانه استاندارد مرکزی شهرستان نوشهر
پورعلمی با بیان این‌که تصویب کتابخانه مرکزی استاندارد شهرستان نوشهر با مساحت 900 متر مربع از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان است، اظهار کرد:  ساخت این کتابخانه از دو سال پیش مصوب شده و اکنون با دریافت زمین کلنگ احداث آن زده مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط