چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
برگزاری 1000 نمایشگاه متکی بر حمایت‌های وزارت ارشاد است

سردار علی ناظری، معاون ادبيات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج، از برگزاری 1000 نمایشگاه در بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها در هزار نقطه از کشورمان بر حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متکی است./

سردار علی ناظری، معاون ادبيات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: پنجمین دوره 1000 نمایشگاه دفاع مقدس قرار است به مناسبت هفته کتاب و هفته بسیج در 1000 نقطه کشور برگزار شود.

وی افزود: این نمایشگاه با تکیه بر کمک‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند تخفیف 50 درصدی را برای آثارش در نظر بگیرد. هنوز موافقت قطعی در این زمینه با این وزارتخانه به انجام نرسیده است.

سردار ناظری با تاکید بر این‌که هدف ما برگزاری نمایشگاه کتاب در 1000 نقطه از کشورمان از جمله شهر‌هایی مانند قشم، هرمز، ماکو، خوی و مرند برای ارایه تازه‌های نشر حوزه دفاع مقدس است، گفت: برگزار کنندگان بر ارایه تخفیف 50 درصدی برای این نمایشگاه تاکید دارند. اگر حمایت‌های لازم در این زمینه انجام نشود، ناگزیریم این نمایشگاه‌ها را در مناطق کمتر اما با همان تخفیف 50 درصد برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که «چرا با وجود برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هنوز هم بسیاری از کتابخانه‌های کشورمان از داشتن کتاب‌هایی چون «لشکر خوبان» یا «پایی که جا ماند، محروم‌اند؟» گفت: تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب‌هایی چون «لشکر خوبان» در واقع مسوولان را ملزم می‌کند که نسبت به توزیع این آثار توجهی ویژه‌ داشته باشند.

معاون ادبيات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج ادامه داد: در این زمینه، خدمات تبلیغاتی مانند ارایه لوح فشرده تصویر بنر نمایشگاه به استان‌ها و اطلاع‌رسانی از راه دفتر‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در استان‌ها را در نظر گرفته‌ایم، اما گمان می‌کنم که تبلیغات و تمهیدات در این زمینه به نسبت گستره جغرافیای کشورمان بسیار اندک است.

سردار ناظری سازمان بسیج مستضعفان را با توجه به امکانات خوبی که در اختیار دارد، برگزارکننده مناسبی برای برپایی 1000 نمایشگاه دانست و تصریح کرد: این سازمان می‌تواند به آسانی نقاط دوردست را برای ارسال کتاب‌های حوزه دفاع مقدس شناسایی کند.

گشایش نمادین این نمایشگاه‌ها جمعه، یکم آذرماه 92 در حاشیه مراسم نماز جمعه تهران و برخی شهرستان‌ها، با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از 25 آبانماه تا دوم آذرماه 92 در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها