سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
استفن کینگ همچنان پرفروش‌ترین نویسنده هفته

در هفته‌ای که گذشت 4 كتاب جديد به فهرست پرفروش‌های آمریکا راه یافتند که کتاب جیمز پترسون از جمله آنها بود، با این‌همه، هنوز استفن‌کینگ با کتاب دکتر اسلیپ صدرنشین جدول فروش هفته باقی ماند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، استفن كينگ با حفظ صدرنشینی هفته پیش، با کتاب «دکتر اسلیپ» یا «دکتر خواب»  نویسنده پرفروش‌ترین کتاب هفته در آمریکا ماند. این اثر توسط انتشارات «اسکرایبنر» (شاخه‌ای از انتشارات سیمون اند شوستر) منتشر شده‌ و در واقع ادامه‌ای بر رمان «درخشش» است که سال 1977 منتشر شد و اقتباس سینمایی آن نیز هواداران بسیار داشت.

این بار نیز جايگاه «طولاني‌ترين گردش سواره» نوشته نيكولاس اسپاركز نسبت به هفته گذشته تغییری نکرد و دومین کتاب هفته شد. در اين كتاب که از سوی انتشارات گراندسنترال منتشر شده، زندگي یک زوج به طرزي غيرمنتظره با يكديگر گره می‌خورد. ايرا لوينسون که در 91 سالگي از جراحات ناشي از يك سانحه رانندگي رنج مي‌كشد، به طور دایم همسرش روت را كه 9 سال پيش مرده‌است، در كنار خود مي‌بيند و چند مايل آن طرف‌تر هم سوفيا و لوك زوجی دیگر هستند كه به‌تازگي با هم آشنا شده‌اند. سوفيا روياهايي درباره آينده مي‌بيند که ذهنش را آشفته مي‌کند.

باز هم جيمزپترسون با کتابی جدید وارد فهرست پرفروش‌ها شد و در همین هفته نخست، با سبقت گرفتن از بسیاری نویسندگان دیگر سومین نویسنده کتاب‌های پرفروش هفته شد. وی كتاب «رفته» را به طور مشترك با مايكل لودويگ نوشته و آن را توسط انتشارات ليتل براون روانه بازار کتاب کرده است. در این کتاب، مايكل بنتي كارآگاهي است كه با 10 فرزندخوانده‌اش در مزرعه اي در كاليفرنيا زندگي مي‌كند ولي توسط سردسته يك گروه قاچاق مواد مخدر مكزيكي كه زماني او را به زندان انداخته‌است، تهديد مي‌شود و...

چهارمين رديف جدول فروش نیز ازآن کتاب تازه وارد دیگری با عنوان «امضاي تمام چيزها» نوشته اليزابت گيلبرت شد که توسط انتشارات وايكينگ به چاپ رسیده است. در این کتاب که توسط نویسنده «بخور ، دعا کن، عشق بورز» نوشته شده، عشق یک گیاه شناس قرن نوزدهم او را وارد ماجراهایی پیچیده می‌کند و...

جومپا لاهيري که هفته پیش نویسنده سومین کتاب پرفروش هفته شناخته شده‌بود، این بار به ردیف پنجم نقل مکان کرد. این نویسنده آمریکایی هندی‌تبار كتاب «زمین پست» را که دومین رمان لاهیری و چهارمین اثر وی محسوب مي‌شود، توسط انتشارات ناپف روانه بازار نشر کرده است. داستان این رمان در سال 1969 میلادی اتفاق می‌افتد و زندگی جوانی روایت می‌ شود که به تازگی از كلكته به رودآیلند آمده و به محض ورودش به این منطقه، شاهد تظاهرات خیابانی علیه فجایع ویتنام می‌شود.

ششمین سکوی جدول نیز زیر پای «تلاش» به قلم نلسون دميل قرار گرفت كه با کمک موسسه چاپ و نشر سنتر استريت روانه بازار نشر شده است. این رمان که هفته پيش چهارم بود، از جنگ در جنگل‌هاي اتيوپي تا شهر رويايي رم را در بر می‌گیرد؛ يك كشيش كاتوليك تنها به اين اتهام كه محل واقعي جام حضرت مسيح(ع) را در شام آخر مي‌داند در زندان به سر مي‌برد و سرانجام به شکلی معجزه‌آسا از زندان فرار مي‌كند و ...

«هیچگاه بازنگرد» به قلم لی چایلد نیز كه هفته پیش پنجمین کتاب هفته بود این بار بر پله هفتم ایستاد. نویسنده در این کتاب که توسط انتشارات دلاکورته منتشر شده است بار دیگر ماجراهای شخصیت جک ریچر روایت می شود. وی که یکی از نیروهای سابق ارتش است، درگیر ماجرای پلیسی تازه‌ای می‌شود، ولی این بار برایش پاپوش درست می‌کنند و بازداشت می‌شود.

هشتمین نویسنده برتر این هفته، سو گرافتون است که هفته قبل در جایگاه ششم ایستاده بود. این نویسنده با  رمان «ب مثل بی‌فایده» داستان‌هاي الفبايي‌اش را ادامه داده است و این بیست و سومین کتاب این نویسنده بر اساس حروف الفبا محسوب می شود. در این اثر که توسط انتشارات ماریان وود/ پوتنام منتشر شده است بازهم کینزی میلهون به عنوان شخصیت اصلی دیده می شود.

یکی دیگر از کتاب های تازه وارد فهرست این هفته، «شب عید خاموش» است که بر سکوی نهم ایستاد. این اثر، نوشته آيريس يوهانسن است که توسط انتشارات سن مارتين منتشر شده است.

دهمين ردیف جدول نیز به دیگر کتاب تازه وارد این فهرست با عنوان «دختر زن عنكبوتي» به قلم آنه هيلرمان تعلق گرفت. در این اثر که توسط انتشارات هارپر منتشر شده است، دختر توني هيلرمان كه در سال 2008 چشم از جهان فرو بست، داستان نوشته شده توسط پدرش را ادامه مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها