سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
«حقوق انتقال فناوری» مکتوب شد

انتشارات سمت مجموعه پژوهش‌های ابراهیم رهبری را در کتاب «حقوق انتقال فناوری» چاپ و روانه بازار کتاب کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «حقوق انتقال فناوری» در پنج بخش به قواعد و مفاهیم کلی فناوری و انتقال آن پرداخته است.

در بخش نخست که شامل چهار فصل است، نویسنده به شناخت فناوری و چگونگی انتقال آن پرداخته است. مراحل تدارک و گزینش فناوری، مرحله توسعه فناوری و شیوه‌های غیر‌تجاری و تجاری نیز در این بخش برای یاد‌گیری دانشجویان گنجانده شده است.

مولف در ادامه درباره انتقال فناوری در بستر تجارت بین‌الملل به پیشینه و سیر تحولات انتقال فناوری در تجارت بین‌الملل سخن گفته است. سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی در حیطه انتقال فناوری از دیگر مطالب کتاب است.

تعامل حقوق انتقال فناوری و حقوق مالکیت فکری و راهبرد‌های ناظر به اختراع‌ها را نیز مولف در بخش دوم این کتاب برای آشنایی دانشجویان مورد بررسی قرار داده است. انتقال فناوری از رهگذر قرارداد‌های مستقیم و انتقال آن از طریق سرمایه‌گذاری خارجی از دیگر عناوین این کتاب دانشگاهی است.

مولف در بخش سوم کتاب، انتقال فناوری و حقوق رقابت را برای دانشجویان تشریح کرده است و در فصل‌های این بخش پیوند حقوق رقابت و قرار‌دادهای انتقال فناوری، موضع رقابتی رویه‌ها و تحدیدات در قراردادهای انتقال فناوری را بررسی و در کتاب گنجانده است.

ابراهیم رهبری به عنوان نویسنده این اثر مدل‌‌های پیشنهادی را برای جبران ناکارآمدی شیوه‌های قراردادی انتقال فناوری بررسی کرده و در پایان دستاوردها و پیشنهادهای خود را در اختیار دانشجویان قرار داده است.

انتشارات سمت کتاب «حقوق انتقال فناوری» را در 541 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه‌ منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به بهای 12‌هزار تومان خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها