چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
انتشار 191 عنوان کتاب آموزشی و کمک درسی در دومین هفته ماه مدرسه

با آغاز ماه مهر و از سرگیری کار مدارس کشور، بر اساس گزارش هفتگی خانه کتاب، کتاب‌های آموزشی و کمک درسی بعد از کتاب‌های علوم عملی با 191 عنوان کتاب در جایگاه دوم قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در دومین هفته مهر ماه، از میان هزار و 232 کتاب منتشر شده، کتاب‌های آموزشی و کمک درسی با 191 عنوان کتاب در رتبه دوم جای گرفتند. در این میان 31 عنوان کتاب برای نخستین بار زیر چاپ رفتند و 160 عنوان کتاب مشمول تجدید چاپ شدند. 

از میان 191 کتاب کمک درسی، 184 کتاب از سوی انتشارات واقع در تهران و هفت عنوان کتاب از سوی انتشارات شهرستان‌های کشور به زیر چاپ رفتند. شمارگان متوسط این قبیل آثار چهار هزار و 464 نسخه و متوسط تعداد صفحات، 192 صفحه بوده‌است. 

انتشارات گل‌واژه با 9 عنوان کتاب در این هفته، بیشترین کتاب‌های چاپ نخست را منتشر کرده است و محمدعلی زیرک با تالیف چهار عنوان کتاب تازه منتشر شده، سردمدار مولفان کتاب‌های آموزشی و کمک درسی است. 

کتاب «شیمی 1» به بهای 10 هزار ریال ارزان‌ترین کتاب آموزشی و کمک درسی این هفته است و در مقابل کتاب «آموزش تعمیر لوازم خانگی» که به قلم هادی قناد نگاشته شده و از سوی نشر صفار روانه بازار کتاب شده، به بهای 230 هزار ریال گران‌ترین کتاب هفته در این حوزه شده است. 

بیشترین نوبت چاپ با 133 مرتبه به کتاب «املای سبز» به قلم فردوس حاجیان اختصاص دارد. بیشترین و کمترین شمارگان کتاب در میان کتاب‌های آموزشی وکمک درسی به ترتیب به کتاب «راهنمای گام به گام دروس سوم دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک» با 30 هزار نسخه و کتاب «آشنایی با گراف‌ها» با 300 نسخه اختصاص داده شده است. 

در این میان کتاب «علوم 3» با 28 صفحه کم حجم‌ترين کتاب هفته در این حوزه بوده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها