یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
حاجی زین‌العابدینی: از تولید کتاب برای کودکان معلول غافل مانده‌ایم

محسن حاجی زین‌العابدینی، نماینده وزارت جهاد کشاورزی و انجمن کتابداران ایران در نشست هم‌اندیشی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای برگزاری بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب خواستار توجه بیشتر به کتاب‌های حوزه معلولان شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین جلسه هم‌اندیشی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای برگزاری بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب با حضور 70 تشکل و سازمان صبح امروز در ساختمان فجر برگزار شد.

این جلسه با حضور علی اسماعیلی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اللهیاری، دبیر برگزاری بیست و یکمین دوره هفته کتاب، همایون امیرزاده، نماینده تام‌الاختیار معاونت فرهنگی در هفته کتاب و جمعی از ناشران و برگزیدگان برگزار شد.

محسن حاجی زین‌العابدینی، نماینده وزارت جهاد کشاورزی و انجمن کتابداران ایران در این نشست هم‌اندیشی نهادهای فرهنگی، پیشنهادهای خود را درباره برگزاری هفته کتاب  در سه محور عنوان کرد و گفت: در وهله نخست یکی از مباحثی که در ایران غافل مانده است توجه به کودکان معلول و انتشار کتاب برای آن‌ها و یا حضور آن‌ها در کتاب‌هاست. متاسفانه چندان به وضع این کودکان و نیازهای فرهنگی آن‌ها توجه نشده است. امیدوارم در این هفته یکی از برنامه‌های ما توجه بیشتر به این موضوع و تهیه منابع اطلاعاتی برای آن‌ها باشد.

وی با اشاره به کتابخانه‌های روستایی و نیاز به تجهیز آن‌ها گفت: در وهله دوم باید نسبت به کتابخانه‌های روستایی تجدید نظر داشته باشیم و تلاش کنیم این کتابخانه‌ها را  روزآمد کنیم. بیشتر کتابخانه‌های روستایی کتاب‌های جدیدی ندارند و باید در زمینه تجهیز این کتابخانه‌ها به آثار جدید توجه کافی مبذول شود.

وی افزود: در وهله سوم هم کتابخوانی باید به صورت امروزینه در این هفته  مورد توجه قرار گیرد. گسترش کتاب‌های دیجیتالی و آن‌لاین می‌تواند مطالعه را ارتقا دهد اما به شرطی که منابع خوبی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها