شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
احمدرضا احمدی و علیرضا گلدوزیان برای دریافت جایزه آسترید لینگرن معرفی شدند

احمدرضا احمدی و علیرضا گلدوزیان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدهای دریافت جایزه آسترید لینگرن سال 2014 معرفی شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیات انتخاب نامزدهای ایران پس از بررسی های انجام شده ، احمدرضا احمدی را در حوزه نویسندگی و علیرضا گلدوزیان را در حوزه تصویرگری کتاب کودک از سوی کانون معرفی کردند. 

بر اساس این خبر گروه انتخاب و معرفی نامزدها از ایران، مانند سال های گذشته از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و مرکز پژوهشی ادبیات کودک تشکیل شد. 

سال گذشته نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احمدرضا احمدی و فرشید مثقالی را به این مسابقه معرفی کرد. 

تا کنون نویسندگان و تصویرگرانی از کشورهای اتریش، آمریکا، برزیل، انگلیس، ژاپن، ونزوئلا، استرالیا، بلژیک، فلسطین، هلند و آرژانتین جایزه آسترید لینگرن را دریافت کرده اند. 

جایزه 2013 این مسابقه را نویسنده ای از آرژانتین با نام آپسل دریافت کرد. آپسل متولد سال 1972 نویسنده، تصویر ساز، کاریکاتوریست و گرافیست حدود 10 عنوان از کتاب هایش را با نویسندگی و تصویرگری خود به چاپ رسانده است. 

جایزه جهانی آسترید لینگرن بزرگترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان محسوب می شود و دومین جایزه بزرگ ادبی بعد از نوبل است. 

آسترید لینگرن، نویسنده معروف سوئدی و صاحب آثاری مانند «پی پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت بام» است. وی سال 2002 در 94 سالگی درگذشت. دولت سوئد برای گرامیداشت یاد او این مسابقه را پایه گذارد که هر ساله در همین کشور برگزار می شود. 

هدف از اهدای این جایزه تقویت و بالا بردن کیفیت ادبیات کودک و نوجوان و  ارتقای حقوق کودکان در جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها