شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
حضور بین‌المللی اهالی صنعت چاپ بدون خط‌مشی است

محمود كريميان‌اقبال، سرگروه داوران پد و اسكرين در دوازدهمین دوره مسابقات آثار چاپی با اشاره به حضور نمایندگان ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: متاسفانه بیشتر حضورهای بین‌المللی در حوزه صنعت چاپ به صورت انفرادی انجام می‌شود و خط و مشی مشخصی ندارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره صنعت چاپ، سرگروه داوران پد و اسكرين دوازدهمين دوره مسابقات تخصصي صنعت چاپ، افزایش قیمت مواد اولیه را مهم‌ترین مشکل این عرصه دانست و اظهار کرد: این افزایش قیمت تاثیری منفی بر وضعیت صنعت چاپ داشته است و همین مساله سبب شده که بسیاری از کارگاه‌های کوچک و حتی چاپخانه‌های بزرگ تعطیل شوند.

کریمیان‌اقبال همچنین به مشکلات حضور چاپخانه‌های داخلی در نمایشگاه‌های خارجی اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی یارانه پرداخت می‌شود اما متاسفانه در ایران با وجود این که بسیاری از واحدها با هزینه شخصی به این نمایشگاه‌ها می‌روند، از موفقیت‌هایشان کوچکترین قدردانی نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل این که عموما این حضورهای بین‌المللی به صورت انفرادی انجام می‌شود و خط و مشی خاصی ندارد، نمی‌تواند تاثیرگذار باشد، چنین سفرهایی که بدون برنامه‌ریزی انجام می‌شود، تاثیری بر ارتقای وضعیت بین‌المللی صنعت چاپ کشور نخواهد داشت.

این کارشناس صنعت چاپ در بخش پایانی صحبت‌های خود به جایگاه صنعت چاپ در جامعه اشاره کرد و گفت: من و همکارانم به حمایت اتحادیه‌ها و شرکت‌های بزرگ نیاز داریم. واحدهای چاپی بزرگ می‌توانند کمیته‌ای تشکیل دهند و مشکلات را بررسی کنند و این توقع زیادی نیست، چیزی از دولت نمی‌خواهیم و تنها تشکیل یک کمیته یا شورا برای شناسایی و بررسی مشکلات این صنعت، بهترین گامی است که مسوولان دولتی می‌توانند برای توسعه و پیشرفت صنعت چاپ بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط