سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
بررسی مدیریت بحران حمل و نقل جاده‌ای در ایران در قالب کتاب

کتاب «مدیریت بحران حمل و نقل جاده‌ای در ایران» تالیف دکتر حسین کلانتری خلیل‌آباد با هدف تدوین ساختار و ارایه الگوی مناسب مدیریت حمل و نقل در مقابله با بحران جاده‌ای از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هدف از به‌کارگیری مدیریت بحران در شبکه حمل و نقل جاده‌ای، تدوین ساختار و ارایه الگوی مناسب مدیریت حمل و نقل برون شهری در مقابله با بحران توفان ماسه به منظور کاهش ضایعات جانی و مالی است. این هدف به‌عنوان اصلی‌ترین و کلی‌ترین هدف موردنظر از به‌کارگیری مدیریت بحران در محورهای ارتباطی معرفی شده است.

کلیات، بررسی آماری توفان ماسه در ایران، پیشگیری بحران توفان ماسه و طرح عملیاتی مقابله با بحران توفان ماسه از مهمترین مباحث مطرح شده در این کتاب هستند. این کتاب همچنین به موضوعاتی مانند ماده‌های اصلی وقوع توفان ماسه، توزیع فضای بحران توفان، پیشگیری بحران برای کاهش خسارات، روش بیوفورت، تبادل اطلاعات برون‌سازمانی و دستورالعمل‌های مفید در بخش مدیریت تپه‌های شنی طول محور اشاره دارد. 

حسین کلانتری در مقدمه این کتاب نوشته است: «سوانح و بحران‌ها اغلب ناگهانی است و در صورت تدریجی بودن نیز به بشر فرصت کافی نداده و ضایعات، خسارات و تخریب‌های شدید محیطی را به دنبال می‌آورند. به‌طور طبیعی، نخستین اقدام انسان در برخورد با بحران‌ها و سوانح، عبارت است از نجات و کاهش اثرات واقعه که با وجود زمان بسیار کم  به واکنش سریع نیاز دارد.» 

کتاب «مدیریت بحران حمل و نقل جاده‌ای در ایران» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 100 صفحه، به قیمت هفت هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها