سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
همایش «مطالعه علمی ایثار و شهادت» فردا پایان می‌یابد

همایش دو روزه «مطالعه علمی ایثار و شهادت» که امروز گشایش یافت، عصر فردا با سخنرانی یحیی رحیم‌صفوی پایان می‌یابد. در این همایش مقاله‌هایی از 6 کشور ارایه شده است._

مدیر عامل «بنیاد ستارگان» در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از افتتاح همایش «مطالعه علمی ایثار و شهادت» در صبح امروز، نهم مهرماه 1392 با حضور حجت‌الاسلام احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، صادق آیینه‌وند، پژوهشگر علوم دینی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعید‌رضا عاملی، عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران خبر داد.

به گفته رضا کاوند، این همایش در هشت محور «نظریه‌ و بررسی فلسفی مفاهیم ایثار و شهادت»، «ایثار، شهادت و معارف عرفانی»، «ایثار، شهادت در اعتقادات اسلامی»، «ایثار، شهادت و مطالعات ادیان»، «فرهنگ ایثار و شهادت از منظر روانشناسی و تعلیم و تربیت»، «انسان‌شناسی و مطالعات فرهنگی ایثار و شهادت»، «ایثار، شهادت و جنبش‌های اجتماعی» و «ایثار، شهادت و ساحت هنر» 250 مقاله دریافت کرد.

فرزند شهید جلال کاوند افزود: از میان آثار رسیده 26 مقاله برای ارایه در این همایش دو روزه (9 و 10 مهرماه) انتخاب شد که 10 مقاله آن از کشور‌های آمریکا، نیجریه، انگلیس، هند، ژاپن و ایتالیا هستند.

وی درباره ضرورت برگزاری این همایش توضیح داد: همایش «مطالعه علمی ایثار و شهادت» به کوشش بنیاد ستارگان که از سوی فرزندان شهیدان جنگ تحمیلی مدیریت می‌شود، برگزار شد و هدف ما ارایه مفهوم اصیل شهادت در دنیایی است که مفهوم شهادت تا اندازه‌ای با عملیات‌ انتحاری اشتباه گرفته می‌شود.

مدیر عامل بنیاد ستارگان ادامه داد: کوشیدیم که این موضوع با رویکرد بین رشته‌ای مورد مطالعه قرار بگیرد و از این رو، به موضوع شهادت از زاویه ادبیات، فلسفه، هنر و برخی دیگر از علوم انسانی پرداخته‌ایم.

وی گفت: آیین پایانی این همایش دو روزه فردا، دهم مهرماه 92 از ساعت 15 و 30 دقیقه و با سخنرانی سردار یحیی رحیم صفوی در مرکز همایش‌های دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها