سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
نمايشگاه بين‌المللي كتاب مكزيكو سيتي

سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب مكزيكوسيتي برگزار مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اينفورمادور، سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب مكزيكو سيتي با حضور نويسندگان برجسته از سراسر جهان برگزار مي‌شود.
 
به گفته كارلينا پنيا، هماهنگ كننده امور فرهنگي وزارت فرهنگ مكزيكوسيتي، هدف اصلي اين نمايشگاه كه قرار است از 11 تا 20 اكتبر(19 تا 28 مهر) برگزار شود، جلب توجه مردم به مطالعه و افزایش سطح کتابخوانی است. 

محل برگزاري اين نمايشگاه كه با حضور نويسندگان برجسته جهان و با رونمايي از آثار جديد داخلي و خارجي برگزار خواهد شد، ميدان قانون اساسي (سوكالو) مكزيكو سيتي است. 

پنيا در این زمینه گفت: ما با افزايش كيفيت و محتواي كتاب‌ها و همچنين افزايش خدمات براي بازديدكنندگان و ناشران نمايشگاه، به دنبال جذب مخاطبان جديد هستيم. 

طبق برنامه هاي وزارت فرهنگ، قرار است بزرگداشت‌هايي نيز براي نويسندگاني همچون كارلوس مونته مايور و آگوست مونته روسو برگزار شود. 

جنبش‌هاي اجتماعي كه در دهه اخير در جهان رخ داده و رشد و استفاده از رسانه‌هاي جدید ارتباطي  همچون شبكه‌هاي اجتماعي، موضوع اين دوره نمايشگاه است. 

در طول اين نمايشگاه، آثار بيش از 118 نويسنده از مكزيك، ايالات متحده آمريكا و آمريكاي لاتين در موضوع‌ها و زمينه‌هاي مختلف ارایه خواهد شد. اين آثار، قرار است توسط بيش از 200 انتشاراتی و 350 بخش ادبي داخلي و خارجي ديگر ارایه شود. 

همچنين قرار است در اين نمايشگاه براي ايجاد انگيزه و علاقه مطالعه در كودكان، يك بخش جداگانه براي مخاطبان زير چهار سال اختصاص داده‌شود. 

از ديگر برنامه هايي كه در اين نمايشگاه برگزار خواهد شد، اهداي جايزه ايبروآمريكايي النا پونياتووسكاي مكزيكو سيتي است. 

آیین پایانی نمايشگاه نيز با اجراي گروه اركستر فيلارمونيكاي مكزيكو سيتي به رهبري خوسه آرئان همراه خواهد شد. 

نمايشگاه بين‌المللي كتاب مكزيكو سيتي از مهم‌ترين رويدادهاي ادبي مكزيك و آمريكاي لاتين محسوب مي‌شود. اين نمايشگاه هر سال با حضور نويسندگان مختلف داخلي و خارجي و ناشران بومي و بين‌المللي برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها