دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
جهانگیریان: هنوز ناشری نیافته‌ام!

عباس جهانگیریان که «فرهنگ تله‌تئاترهای پیش از انقلاب» را آماده انتشار کرده است، گفت که با وجود پی‌گیری‌های مکرر هنوز ناشری برای این اثر نیافته است؛‌ این در حالی است که کتاب «فرهنگ تئاترهای تلویزیونی ایران؛1357 تا 1390» با پژوهش این نویسنده در سال گذشته منتشر شد./

جهانگیریان به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در راستای معرفی تله‌تئاترهای تولید شده در تلویزیون، سال گذشته «فرهنگ تئاترهای تلویزیونی ایران؛1357 تا 1390» از سوی اداره کل آموزش و پژوهش سیما منتشر شد. 

وی افزود: جلد نخست این مجموعه، فرهنگ تله‌تئاترهای تولید شده در پیش از انقلاب اسلامی ایران است که اکنون تقریبا 80 درصد تدوین آن تمام شده، اما چون ناشر مشخصی برای انتشار آن ندارم، کار را تمام نکرده‌ام. لازم به ذکر است که برای یافتن ناشری برای انتشار این فرهنگ تلاش بسیاری داشته‌ام، اما هنوز موفق نشده‌ام. 

این نویسنده و محقق در ادامه با اشاره به اهمیت تله‌تئاترهای تولیدی تلویزیون ملی ایران در پیش از انقلاب، گفت: هنرمندان مهمی چون علی نصیریان، عباس جوانمرد، داود رشیدی و برخی دیگر ، در ساخت و تولید تله‌تئاترهای تهیه شده در پیش از انقلاب نقش داشته‌اند و همین مساله نشان‌دهنده جذابیت و اهمیت این آثار است، بنابراین انتشار «فرهنگ تئاترهای تلویزیونی در پیش انقلاب اسلامی ایران» می‌تواند کمک شایانی به محققان و پژوهشگران تئاتر معاصر ایران باشد. 

جهانگیریان در ادامه اظهار کرد: انتشار این گونه کتاب‌ها نیازمند حمایت یک ناشر است. «فرهنگ تله‌تئاترهای بعد از 1357» به آن دلیل که ناشر مشخصی داشت و از نظر مالی تامین بود، استخراج و پردازش این اطلاعات به‌موقع انجام و در زمان تعیین شده منتشر شد؛ اما همان‌طور که گفتم، برای انتشار فرهنگ آثار پیش از انقلاب ناشر مشخصی ندارم. 

این نویسنده در پایان گفت: از میان نمایشنامه‌های جدید من نیز، نمایشنامه عروسکی «های و هوی» در ماه آینده از سوی انتشارات سوره مهر روانه کتابفروشی‌ها خواهد شد. 

عباس جهانگيريان نویسنده، پژوهشگر، نمايشنامه نويس، فيلمنامه نويس و مدرس دانشگاه، دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته ادبيات نمايشی است. 

از جمله آثار منتشر شده جهانگیریان می‌توان به؛ «فرهنگ فیلم‌های كودكان و نوجوانان از آغاز تا سال 1367»، نمایشنامه‌های «نقل رستم و سهراب»، «هنگامی كه گریه می‌دهد ساز»، «یک روز در تاکسی»، «جنگ كه تمام شد بيدارم كن»، «تركه انار»، «یک روز در اتوبوس» و «یک روز در مترو» اشاره کرد.
«فرهنگ تئاترهای تلویزیونی؛ از 1357 تا 1390» با پژوهش و تحقیق عباس جهانگیریان و مقدمه داریوش مودبیان، با شمارگان هزار نسخه، 608 صفحه از سوی اداره کل آموزش و پژوهش سیما منتشر شده است. قیمت این کتاب در شناسه درج نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط