شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
تجدید چاپ چند اثر داستانی از سوی انتشارات نیستان

سيدمظفر شجاعي،‌ مدير اجرايي انتشارات نيستان از تجديد چاپ دو کتاب از سیدعلی شجاعی و رمان ابوالفضل زروئی‌نصرآباد خبر داد.-

شجاعي، مدير اجرايي انتشارات نيستان درباره تجديد چاپ كتاب‌هاي اين نشر در حوزه ادبيات داستاني به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: مجموعه داستان «عاشقي به وقت كتيبه‌ها»، رمان «فصل شيدايي ليلاها» و رمان «ماه به روايت آه» چند روز گذشته از چاپخانه به انتشارات منتقل شدند. 

شجاعي ادامه داد: مجموعه داستان «عاشقي به وقت كتيبه‌ها» كه به قلم سيدعلي شجاعي نوشته و در سال 88 روانه بازار كتاب شده بود، به چاپ سوم رسيد. اين مجموعه شامل 9 داستان كوتاه با مضامین اجتماعی و مذهبی است كه تلخی‌ها و روابط آدم‌های ساده هم‌روزگار ما را روايت مي‌كند. 

وي افزود: «سياهي چكيده بر هميشه اين روزها»، «بلاهت شرقي»، «رنگين‌كمان ميان مشق‌هاي باران خورده»، «يك نسخه براي شيدايي»، «لعنت بر اين بازي بي‌قاعده»، «شايد شبيه جحم يك بودن»، «اين هماني پيام و رسانه»، «عاشقي به وقت كتيبه‌ها» و «اين روزها چه رنگي‌اند» از داستان‌هاي اين مجموعه هستند.

در بخشي از اين كتاب آمده است: «هم مي‌دانم كه اين اصلا شبيه آخرين دفاع يك متهم به قتل نيست، آن هم قتل دو نفر. بيشتر به آخرين اعتراف يك محتضر مي‌ماند، كه باز هم براي من فرقي نمي‌كند، فردا نه پس فردا، سرم بالاي چوبه دار است. وقتي خودم قبول دارم كه دو بار اعدام كه هيچ، ده بار هم برايم كم است؛ دفاع كار مسخره‌اي نيست؟» 

چاپ سوم مجموعه داستان «عاشقي به وقت كتيبه‌ها» در 132 صفحه، با شمارگان دو هزار و 200 نسخه، به قيمت 6 هزار تومان از سوي انتشارات نيستان روانه بازار كتاب شد.

مدير اجرايي انتشارات نيستان با اشاره به تجديد چاپ رمان «فصل شيدايي ليلاها» نوشته سيدعلي شجاعي نیز گفت: «فصل شيدايي ليلاها» كه شامل مضامين عاشورايي است به چاپ چهارم رسيد. اين رمان در سال 89 براي نخستين بار روانه بازار كتاب شده بود. «فصل شيدايي ليلاها» كه درباره دو گروه از اصحاب كربلا است، از 23 فصل تشكيل شده است. 

وي درباره اين كتاب كه توانسته جايزه جشنواره ملی جوان ایرانی را كسب كند، افزود: اين كتاب از يك سو داستان اصحابي را روايت مي‌كند كه ابتدا يار امام حسين(ع) بودند، اما در لحظات آخر ايشان را تنها گذاشتند و از سوي ديگر داستان افرادي را به تصوير مي‌كشد كه ابتدا، به هر نحوي با امام نبودند اما در ادامه از ياران وفادار ايشان شدند. 

در معرفي اين كتاب آمده است: «اين كتاب روایت هفت راوی از حرکت حضرت حسین(ع)، از 18 ذی‌الحجه خروج از مکه تا غروب عاشورا است. آن‌ها که کمتر می‌شناسیم و کمتر شنیده‌ایم از روزگارشان. زهیر بن قین، ضحاک بن عبدالله مشرفی، حر بن یزید ریاحی، عبیدالله بن حر جعفی، عمرو بن قرظه انصاری، شبث بن ربعی و من. چه در کنار امام چه در مقابل. آن‌جا که لیلاها عاشق و مجنون می‌شوند و گاه که سنگ هم می‌گرید اما انسان کوچکترین رحم نمی‌آورد. نگاه به بعدی دیگر از عاشورا. و حرکت در لایه آسمانی مسیر عاشورا. امام می‌داند و پیش می‌رود و ... و لیلاها را می‌خواند و مرزی می‌شود تا قیامت برای روز و شب و نور و ظلمت...» 

چاپ چهارم رمان «فصل شيدايي ليلاها» شامل 182 صفحه، با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و به قيمت 9 هزار و 800 تومان روانه بازار كتاب شد. 

شجاعي با اشاره به تجديد چاپ رمان «ماه به روايت آه» نوشته ابوالفضل زرويي نصرآباد نیز گفت: اين رمان كه به زندگي حضرت ابوالفضل(ع) از نگاه طرافيان و يارانش مي‌پردازد، به چاپ چهارم رسيد. 

وي با اشاره به اين‌كه اين كتاب از زبان دوازده راوي نوشته شده است، ادامه داد: اين رمان از زبان مادر و همسر حضرت عباس(ع)، بعضي از اصحاب ايشان، امام حسين(ع) و ام كلثوم روايت مي‌شود كه با جمع‌بندي اين روايت‌ها و كنار هم قرار دادن آن‌ها، به روايت كلي از زندگي ايشان مي‌رسيم.
 
در بخشي از اين اثر مي‌خوانيم: «از دور صداي عمربن‌سعد را مي‌شنوم كه بر سر عمروبن حجاج زبيدي فرياد مي‌كشد: خدا رويت را سياه كند اي عمرو، مگر تو را با پانصد نفر مامور بازداشتن ياران حسين از آب نكرده‌ايم؟ مي‌شود بگويي چطور با پانصد سپاهي نتوانسته مانع چهل پنجاه نفر بشوي؟» 

چاپ سوم رمان «ماه به روايت آه» در 190 صفحه، با شمارگان هزار و 200 نسخه، به قيمت 10 هزار تومان از سوي انتشارات نيستان روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها