یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
«پدیده‌های انتقال در بیوراکتور‌ها» منتشر شد

پژوهشگاه صنعت نفت کتاب «پدیده‌های انتقال در بیوراکتور‌ها» را به قلم حسین قجاوند و بابک بنکدار‌پور به چاپ رساند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، قجاوند در این کتاب به پدیده‌های انتقال در فرایند‌های تولید محصولات بیوتکنولوژی در فصل اول پرداخته است و انتقال جرم در سیستم‌های بیولوژیک، انتقال جرم با نفوذ مولکولی و نفوذ در درون ذره را در کنار موضوعاتی مانند شکل‌های عمده انتقال حرارت مورد بررسی کرده است.

فصل دوم این اثر به انتقال اکسیژن در سیستم‌های زیستی اختصاص داده شده و نویسندگان در این فصل انواع روش‌های فیزیکی تماس گاز و مایع را برای خوانندگان بازگو کرده‌اند. فصل سوم کتاب حاضر به بحث درباره اندازه‌گیری ضریب انتقال اکسیژن در بیوراکتور‌ها می‌پردازد و روش دینامیک، بیوراکتور‌های ستونی حباب‌دارو همزن‌دار از دیگر مطالب علمی این فصل است.

فصل سوم این کتاب رئولوژی مایعات تخمیری نام دارد. فصلی که در آن مباحث تخصصی نفت مانند سیالات غیر‌نیوتنی، ویسکومتر صفحه و مخروط و نیز فشار اسمزی پیش‌روی خوانندگان قرار گرفته است.

اختلاط در بیوراکتورهای همزن‌دار و اثرات نفوذ برسینتیک واکنش‌ها با بیوکاتالیست‌ها تثبیت‌ شده آخرین فصل این کتاب را تشکیل می‌دهد. نویسندگان در این فصل واکنش‌های ناهمگن در فرایند‌های زیستی، برهم کنش انتقال جرم و واکنش و موازنه جرم پوسته حالت یکنواخت و لنواع پروفیل‌‌های غلظت پرداخته‌‌اند.

کتاب« پدیده‌های انتقال در بیوراکتور‌ها» از سوی انتشارات پژوهشگاه صنعت نفت، در 256 صفحه و به بهای 11‌هزار تومان به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها