سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
پدربزرگ 92 ساله، عاشق آثار تاریخی، سیاسی و ادبی است

سید مصطفی هدایت مفیدی، کهنسال‌ترین عضو کتابخانه میرفندرسکی استان گلستان درباره کتاب‌های مورد علاقه خود گفت: آثار تاریخی، سیاسی، ادبی از موضوعات مورد علاقه‌ام هستند که برای مطالعه آن‌ها اغلب به کتابخانه می‌روم.-

مفیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: از سال 1364 بعد از بازنشستگی، عضو کتابخانه میرفندرسکی استان گلستان شدم و هر دو هفته یکبار به کتابخانه مراجعه و کتاب‌های مورد علاقه‌ام را دریافت و مطالعه می‌کنم.

کهنسال‌ترین عضو کتابخانه میرفندرسکی استان گلستان درباره انتخاب کتابخانه به عنوان محلی برای گذراندن اوقات فراغت در دوران بازنشستگی گفت: سال 1325 در شهرستان گرگان به دنیا آمدم و در سال 1364 بعد از شروع دوران بازنشستگی به دلیل فرهنگی بودن و تدریس در مقاطع مختلف دبستان، راهنمایی، دبیرستان نتوانستم از کتاب دست بکشم و کتابخانه را برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب کردم.

وی با بیان این‌که کتابخانه بهترین محل برای گذراندن اوقات فراغت در دوران بازنشستگی است، عنوان کرد: از سال 1364 انتخاب نخستم رفتن به کتابخانه برای مطالعه کتاب‌های نخوانده بود.

مفیدی در پاسخ به این پرسش که «آخرین کتابی که مطالعه کردید؟ چه بود؟» و بیشتر به چه کتاب‌هایی علاقه‌مند هستید؟» گفت: کتاب‌های تاریخی، ادبی، شخصیت‌ها و رجال سیاسی آثاری هستند که آن‌ها را با اشتیاق می‌خوانم و آخرین کتابی که از مطالعه آن لذت بردم، کتاب «دریای گوهر» شامل گزیده‌ اشعار شاعران و گویندگان معاصر بود که به انتخاب دکتر مهدی حمیدی منتشر شده است.

این بازنشسته فرهنگی با اشاره به این‌که مطالعه کردن عشق، ذوق، هنر و زنده‌دلی می‌خواهد، گفت: کتاب خواندن ذوق و سلیقه می‌طلبد و پیری و جوانی تاثیری بر مطالعه کردن و کتابخانه رفتن، ندارد و زمان نداشتن، گرفتاری روزمره یا به اصطلاح حوصله نداشتن، فقط بهانه‌هایی هستند تا به سراغ کتاب نرویم.

وی با بیان این‌که پدرم سواد خواندن و نوشتن داشت و مادرم دارای سواد قرآنی بود، عنوان کرد: خانواده‌ هفت نفری ما شامل سه خواهر و دو برادر هستند که فقط من و یکی از برادرانم دیپلم گرفتیم و بقیه خواهران و برادرانم تا ششم درس خواندند.

مفیدی در پاسخ به این‌ پرسش که آیا کتابخانه شخصی دارد یا خیر؟ عنوان کرد: کتابخانه شخصی‌ام با 600 جلد کتاب شامل آثار نویسندگان بزرگ ایرانی و خارجی بود که در جابه‌جایی و اسباب کشی دچار آسیب شد و بسیاری از کتاب‌‌های باقیمانده‌ را به کتابخانه، دانشجویان و استادانی که با آن ها ارتباط داشتم، اهدا کردم.

وی درباره کتاب‌هایی که تاکنون نخوانده است، اظهار کرد: بسیاری از آثاری که دوست داشتم، بخوانم و در کتابخانه شخصی‌ام پیدا نمی‌کردم  یا هزینه خرید آن برایم سنگین بود از طریق کتابخانه میرفندرسکی امانت گرفته و مطالعه کرده‌ام.

کهنسال‌ترین عضو کتابخانه میرفندرسکی با اشاره به این‌که بسیار دوست دارد جلد دوم کتاب «طرح زندگی حضرت موسی‌بن جعفر(ع)» بخواند، عنوان کرد: جلد دوم این کتاب را در بازار کتابفروشی استان گلستان به بهای 15 هزار تومان فروخته می‌شود که به دلیل قیمت بالا دوست دارم این کتاب را از طریق کتابخانه پیدا کنم.

مفیدی با اشاره به علاقه‌مندی به کتاب‌های بدیع‌الزمان فروزانفر، استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی و ادیب سرشناس معاصر،گفت: یکی از دغدغه‌هایم این است که آثار این استاد را به طور کامل بخوانم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط