چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
بررسی قیام بهرام چوبین و وستهم به استناد اسناد تاریخی و سکه‌ها

پنجمین نشست از مجموعه نشست‌های تخصصی سکه به میزبانی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با موضوع «قیام بهرام چوبین و وستهم به استناد اسناد، سکه‌ها و مدارک نویافته» سه‌شنبه (دوم مهرماه) برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نشست «قیام بهرام چوبین و وستهم به استناد اسناد، سکه‌ها و مدارک نویافته» از سلسله نشست‌های تخصصی سکه این موسسه، سه‌شنبه (دوم مهرماه) در سالن آمفی‌تئاتر موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برپا خواهد شد.

سخنران «نشست بررسی قیام بهرام چوبین و وستهم به استناد اسناد، سکه‌ها و مدارک نویافته»، فریدون آورزمانی، کارشناس و نویسنده حوزه سکه‌های تاریخی ایران و مدرس دانشگاه است. از آثار این کارشناس و پژوهشگر، تالیف مشترک کتاب «س‍ک‍ه‌ه‍ای‌ ای‍ران‌ از آغ‍از ت‍ا دوران‌ زن‍دی‍ه» به همراه ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر س‍رف‍راز (نویسنده، پژوهشگر و باستانشناس) را می‌توان نام برد.

سکه‌های ساسانی، مدارک و اسناد ارزشمندی از تاریخ، فرهنگ، هنر و مذهب ایران به شمار می‌آیند. این سکه‌ها هنر و فرهنگ ساسانی را به‌صورت موثق نمایان می‌کنند. سکه‌های این دوره، از جنس طلا، نقره، برنز و آلیاژی از سرب و قلع هستند.

«نشست بررسی قیام بهرام چوبین و وستهم به استناد اسناد، سکه‌ها و مدارک نویافته» از ساعت 15 سه‌شنبه (دوم مهرماه) در سالن آمفی‌تئاتر موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به آثار موزه‌ای به ویژه دوستداران سکه‌های تاریخی می‌توانند در این نشست حضور داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها