چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
پاریس و بلغارستان میزبان دو نویسنده آلمانی

امسال نخستین بار دو تن از نویسندگان راه یافته به فهرست نهایی جایزه کتاب آلمان در تور کتابخوانی خود به دیگر کشورهای اروپایی سفر می‌کنند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دو تن از 6 نویسنده فینالیست جایزه کتاب سال 2013 آلمان، اواخر سپتامبر به کشورهای فرانسه و بلغارستان سفر می‌کنند.

این برنامه‌ها با همکاری انستیتو گوته در پاریس و صوفیه برگزار خواهد شد و هدف از آن، ایجاد حس علاقه و کنجکاوی نسبت به ادبیات معاصر آلمان در دیگر کشورهای اروپایی است.

طبق برنامه زمان‌بندی شده، یکی از نویسندگان فینالیست جایزه کتاب سال 2013 آلمان در فاصله زمانی 24 تا 27 سپتامبر (2 تا 5 مهر) به شهرهای نانسی، لیون، تولوز و پاریس سفر می‌کند و دیگری در روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر) به شهرهای صوفیه و روسه در بلغارستان خواهد رفت.

پس از آن که سالهای گذشته نویسندگان مختلفی رمانهایشان را که برای جایزه کتاب سال آلمان نامزد شده بودند، در برخی شهرهای اروپایی معرفی و روخوانی کردند، اکنون نخستین بار این تور کتابخوانی به همت انستیتو گوته در پاریس و صوفیه برنامه‌ریزی شده است. اما علاقه‌مندانی که در این برنامه‌های کتابخوانی شرکت می‌کنند، تنها لحظاتی پیش از آغاز مراسم از نام نویسنده حاضر در برنامه آگاه خواهند شد.

مراسم معرفی برنده جایزه کتاب سال 2013 آلمان 7 اکتبر (15 مهر) در شب گشایش نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت برگزارخواهد شد و از میان 6 فینالیست، یک نفر به عنوان برنده نهایی معرفی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها