سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
شانزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس آبان‌ماه 93 برگزار می‌شود

سردار بهمن کارگر از برگزاری شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس در آبا‌ن‌ماه سال 1393 و با تمرکز بر راه‌اندازی نهضت ترجمه خبر داد. پیش‌تر کمبود بودجه و مشکلات ناشی از گرانی کاغذ از دلایل برگزارنشدن شانزدهمین دوره این جایزه در سال 1391 اعلام شده‎بود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست رسانه‌ای که صبح امروز (26 شهریور‌ماه 1392 ) در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، گفت: شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس در آبان‌ماه سال آینده(1393) برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که در این دوره از جایزه در پی راه‌اندازی نهضت ترجمه هستیم، ادامه داد: متاسفانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این زمینه اقدام مهمی انجام نداده است و حتی بسیاری از فیلم‌های حوزه دفاع مقدس هنوز به زبان‌های دیگر ترجمه نشده‌اند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این‌باره افزود: در نخستین‌ گام برای راه‌‌اندازی نهضت ترجمه، کتاب‌هایی را به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی ترجمه خواهیم کرد. این اقدام از نیمه دوم امسال (1392) انجام می‌شود.

سردار کارگر با اشاره به راه‌اندازی سازمان‌های سینمایی و ادبی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سازمان هنری و ادبی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رویکرد‌های تازه‌ای برای برگزاری شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس خواهد داشت.

پانزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس آبان‌ماه سال 1390 برگزار شده بود و با آن‌که فراخوان شانزدهم این جایزه ششم خرداد‌ماه سال 1391 منتشر شده بود. معاونت ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دلیل کمبود بودجه و مشکلات ناشی از گرانی کاغذ نتوانست پارسال  آن را برگزار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها