سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
معرفی برنامه‌های ویژه کتاب بنیاد حفظ آثار در هفته دفاع مقدس

سردار بهمن کارگر، در نشست رسانه‌ای صبح امروز، معرفی دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس به وابستگان خارجی در قالب کتاب، برگزاری چهارمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس و برپایی مسابقه سراسری اینترنتی دفاع مقدس را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های حوزه کتاب در هفته دفاع مقدس اعلام کرد. در این برنامه، دو کتاب «مَه در مِه» و «چهلچراغ» هم رونمایی شدند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست رسانه‌ای رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس کشور، صبح امروز (26 شهریور‌ماه 92) با حضور سردار بهمن کارگر، مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار هادی مرادپیری، رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و امير سرتيپ دكتر محمدحسن نامی، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

سردار بهمن کارگر، در این برنامه، شعار هفته دفاع مقدس سال 1392 را «درس‌ها و عبرت‌ها از وقایع جنگ تحمیلی» عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم در این زمینه توفیقی داشته باشیم، می‌توانیم گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان را نشان دهیم.

وی سپس به تشریح برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و برنامه‌هایی که این ستاد بر عهده دیگر سازمان‌ها و نهاد‌های نظامی گذاشته است، پرداخت و با اشاره به سی‌و سومین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی گفت: امسال با توجه به انتخاب عنوان  سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی،از سوی رهبر معظم انقلاب،  اهدافی چون تبیین نقش اقتدار، وحدت و همبستگی عمومی در مقابل بیگانگان، تقویت خود‌باوری برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس، توجه دادن نظام فرهنگی کشور به فرهنگ غنی دفاع مقدس، بازنگری و معرفی الگو‌ها و نماد‌های معنویت، مقاومت و خلاقیت، تمرکز داشتن بر نقش مزورانه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی، توجه به تبلیغات خارجی برای به چالش کشیدن غرب در حمایت از فتنه‌جویان منطقه خاورمیانه، تبیین درس‌ها و عبرت‌های جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس، به‌روز‌ رسانی و به‌ کارگیری آن‌ عبرت‌ها در وضع کنونی را دنبال می‌کنیم.

سردار کارگر با بیان این‌ که در سیاست‌های اجرایی هفته دفاع مقدس به منویات مقام معظم رهبری توجه داریم، تصریح کرد: بر این اساس، استفاده بهینه از تبلیغات در زمان‌های مناسب برای توجه دادن مردم به برنامه‌های هفته دفاع مقدس، بهره‌گیری از مشارکت عمومی نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و انجمن‌ها، سوق‌دادن برنامه‌ها برای جلب نظر محافل علمی و پژوهشی، دانشگاهی و حوزوی، توجه ویژه به نسل جوان و بهره‌گیری از تجربه‌ها، درس‌ها و عبرت‌های جنگ تحمیلی در ترویج فرهنگی، ارزشی و سبک زندگی و در نهایت، بهره‌گیری از فضا‌های مجازی و الکترونیکی در جذابیت برنامه‌ها، در دستور ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس قرار گرفت.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اقتدار و صلابت، دانش پژوهی و دفاع ملی، سربازی و پایمردی، عفاف و پاسداری، ایثارگران و شهیدان، رزمندگان و ولایت‌مداری و درس‌ها و عبرت‌ها را نام‌های هفت روز هفته دفاع مقدس که از 31 شهریور‌ماه آغاز می‌شود، عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‌ها با رژه نیرو‌های مسلح آغاز می‌شوند و با رویکرد توجه به پدافند غیرعامل، توجه به خدمت سربازی، نقش زنان در صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد شهیدان و آزادگان، پاسداشت وحدت نیرو‌های مسلح، توجه به دریافت عبرت‌ها از جنگ تحمیلی ادامه خواهند یافت.

وی سپس به نشست هم‌اندیشی که با حضور مدیران رسانه‌ای پیش از هفته دفاع مقدس در سرای روز‌نامه‌نگاران برگزار شده بود، اشاره کرد و افزود: در این نشست 60 پیشنهاد از مدیران رسانه‌ای دریافت کرده‌ایم و می‌کوشیم در سال‌های آینده چنین نشستی را سه‌ماه پیش از هفته دفاع مقدس برگزار کنیم.

سردار کارگر ادامه داد: بر اساس پیشنهاد‌های دریافت شده، امسال،  نخستین‌بار در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ستاد برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس تشکیل شد. همچنین توجه به نقش زنان در دفاع مقدس و توجه به شهیدان روحانی، تشکیل ستاد خبری در خبرگزاری دفاع مقدس به صورت شبانه‌روزی و راه‌اندازی تور خبرنگاری برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس برای هفته دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت.

وی شهیده طاهره هاشمی را به عنوان شهیده سال معرفی کرد و گفت: امسال در معرفی کتاب «نور‌الدین پسر ایران» خواهیم کوشید. همچنین 18 برنامه به ارتش جمهوری اسلامی ایران محول شده است که معرفی دستاورد‌های هشت‌ سال دفاع مقدس به وابستگان خارجی، در قالب کتاب و مقاله از جمله این برنامه‌هاست.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس به برگزاری «چهارمین دوره نمایشگاه ملی دفاع مقدس» و «مسابقه سراسری کتابخوانی دفاع مقدس» به عنوان دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: همچنین وزارت آموزش و پرورش برنامه رونمایی از کتاب «شهدای روحانی فرهنگی» را در برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال دارد. برنامه‌‌هایی نیز به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محول شده است.

وی ادامه داد: پس از برگزاری هفته دفاع مقدس از سه رسانه مکتوب و سه خبرگزاری که بیشترین اخبار را در حوزه دفاع مقدس پوشش داده باشند، تجلیل خواهد شد.

در پایان این نشست رسانه‌ای، از دو کتاب «مَه در مِه» نوشته محبوبه معراجی ‌پور و «چهلچراغ» مجموعه آثار نقاشی از چهره 40 شهید انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها