سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
«تسخیر وال استریت» روایت جنبشی كه آمریكا را دگرگون کرد

«تسخیر وال استریت» با زیر عنوان «داستان جنبشی كه آمریكا را دگرگون كرد» نام اثری است که سال گذشته از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسید. این مرکز به بهانه سالگرد آغاز جنبش وال استریت کتاب را معرفی کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی،
این موسسه نخستین كتاب نوشته شده در ایالات متحده آمریكا درباره چگونگی شكل‌گیری و روند تحولات جنبش تسخیر وال‌استریت را ترجمه و منتشر کرد. 

این كتاب، توسط 60 نفر از استادان دانشگاه، روشنفكران، دانشجویان و فعالان اجتماعی كه از ابتدا در این جنبش شركت داشتند، تالیف شده است. در این اثر، چگونگی شكل‌گیری و جرقه اولیه جنبش، روند گسترش آن در شهرهای مختلف آمریكا، فضای حاكم بر آن و ارزش‌ها و شعارهای مطرح‌شده در این حركت اعتراضی جای دارد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «جنبش اعتراضی مردم آمریكا را كه به جنبش اشغال وال‌استریت نامبردار شد، می‌توان یكی از مهم‌ترین وقایع سیاسی چندین سال اخیر در آمریكا دانست؛ چرا كه برخلاف بسیاری از وقایع مهم تاریخ آمریكا، تاثیرگذاران و تشكیل‌دهندگان اصلی این جنبش، حقیقتا ریشه در دل «مردم» آمریكا دارند و شعارهای مطرح‌شده در آن، ادبیات جدیدی را در جنبش‌های اعتراضی و فرهنگ سیاسی ایالات متحده، تولید كرده است.» 

چنانچه این مساله را در كنار همزمانی این جنبش، با بیداری ایجاد شده در جهان اسلام و تاثیرات گسترده‌ای كه این بیداری روی منطقه راهبردی خاورمیانه و شمال آفریقا گذارد، قرار دهیم، اهمیت آن دوچندان خواهد شد. با این اوصاف، شناخت هرچه سریع‌تر این جنبش توسط روشنفكران و اهالی نظر و قلم ایران اسلامی كه خود عقبه فكری و عقیدتی بیداری اسلامی است، از اولویت بالایی برخوردار است. 

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی نخستین چاپ کتاب «تسخیر وال استریت؛ داستان جنبشی كه آمریكا را دگرگون كرد» را با ترجمه «ثمانه اکوان» با شمارگان دو هزار نسخه به قیمت شش هزار و 800 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها