سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
ادواردو لیسالده جایزه آنتونیو ماچادو را از آن خود کرد

ادواردو لیسالده، شاعر و استاد دانشگاه اهل مکزیکو سیتی، جایزه ادبی «خوآن د مائیرنا» را دریافت کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اینفورمادور، ادواردو لیسالده، شاعر و استاد دانشگاه اهل مکزیکوسیتی، ششمین جایزه خوآن د مائیرنا را دریافت کرد. این جایزه که از سال 2008 در مکزیک اهدا می‌شود، به دلیل سهم سزاوارانه لیسالده در ترویج و معرفی ادبیات مکزیکی به وی اعطا شد.

مراسم اهدای این جایزه، به عنوان یکی از برنامه‌های «تابستان شعر» مکزیک، با حضور شاعران برجسته مکزیکی چون لوئیس بیسنته و لوئیس آرمنتا مالپیکا در گوادالاخارای مکزیک برگزار شد.

به عقیده این دو شاعر، لیسالده یکی از بزرگترین شاعران و نویسندگان عصر حاضر است و آثار او نیز از با ارزشترین آثار گنجینه ادبیات مکزیک محسوب می‌شوند.

مالپیکا همچنین در این مراسم گفت: دلیل اهدای این جایزه به لیسالده، سهم چشم‌افسای وی در ادبیات مکزیک است و اثر وی با عنوان «ببر در خانه» یکی از مهمترین مجموعه‌های اشعار موجود در عصر حاضر است.

ادواردو لیسالده با تشکر از تعاریفی که از آثارش شد و همچنین قدردانی از برقراری چنین جایزه‌ای برای شناخته شدن هرچه بیشتر شاعران، خود را یکی از طرفداران و مخاطبان اصلی «خوآن د مائیرنا» ، اثر خلق شده توسط آنتونیو ماچادو دانست.

ادورادو لیسالده ، شاعر و استاد برجسته مکزیکی، سال 1929 در مکزیکو سیتی متولد شد. وی همیشه به اپرا علاقه خاصی نشان داده است. از جمله آثار مهم وی می‌توان به «روباه خسته» در سال 1974، «شکار بزرگ» در سال 1979 و «حافظه ببر» در سال 1983 اشاره کرد. وی تاکنون برنده جوایز متعددی از جمله جایزه بین‌المللی آلفونسو ره یس در سال 2011 و جایزه ایبروآمریکایی رامون لوپز بلارده در سال 2002 شده است.

جایزه ملی «خوآن د مائیرنا» که به نام یکی از آثار و شخصیتهای خلق شده توسط آنتونیو ماچادو نامیده شده کار خود را از سال 2008 آغاز کرده و هر سال توسط دانشگاه گوادالاخارا اهدا  می‌شود. از جمله شاعرانی که تاکنون برنده این جایزه شده‌اند، می‌توان به ارنستو فلورس، رائول بانیوئلوس و پاتریسیا مدینا اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها