یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
«مهارت‌های آموختن» کتابی که باعث می‌شود از درس‌خواندن لذت ببرید

کتاب «مهارت‌های آموختن» نوشته دورین دوبولی از مجموعه کتاب‌های دایمزاست که با زبانی ساده به شما می آموزد برای سال تحصیلی جدید با اعتماد به نفس آماده شوید، از حضور در کلاس حداکثر بهره را ببرید، بهترین مقاله‌ها را بنویسید و اصول و روش تحقیق را فرابگیرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «مهارت‌‌های آموختن» از مجموعه کتاب‌های دایمز است. در این کتاب یاد می‌گیرید که مطالعاتان را سازمان‌دهی کنید و با زمان‌بندی مناسب، بازده‌تان را افزایش دهید،به پژوهشگری با کفایت تبدیل شوید و پاسخ سوال‌هایتان را به راحتی بیابید، مهارت نگارشی و تفکر خلاقانه را جلا دهید، حافظه‌ خود را تقویت کنید و با اعتماد به نفس برای امتحانات آماده شوید. 

اثر دورین دوبولی با ترجمه فرشید قهرمانی به تمام دانشجویان و دانش‌آموزان کمک می‌‌کند بیشترین بهره را از مطالعاتشان ببرند. این کتاب به شما می آموزد که هر موردی را که برایتان قابل درک نیست، کجا به دنبال راه‌حلش باشید. 

نویسنده این اثر تاکید می‌کند: «مطالعه درباره آن‌چه که آموخته‌اید با آموختن این مهارت‌ها دستخوش تحول و دگرگونی خواهد شد. این خواندن نه تنها حافظه شما را برای ذخیره اطلاعات تقویت می‌کند بلکه باعث می‌شود ایده‌ها و نظرات منحصر‌به فرد خود را درباره موضوعات مختلف داشته باشید.»

مهارت‌های آموختن در این کتاب به شش فصل تقسیم شده است که شامل اصول مهارت‌های آموختن، تبدیل شدن به شاگردی فعال،جمع‌آوری اسناد و شواهد، روی کاغذ‌آوردن، جان سالم به دربردن و لذت بردن از امتحانات و بخش ده‌تایی‌هاست.

این کتاب با پیشنهاد درس‌خواندن به شکل گروهی تاکید می‌کند:«اگر به شکل رسمی عضو گروهی هستید که همراه با هم درس می‌خوانید و مطالعه می‌کنید، می‌توانید از انجمن دانشجویی بخواهید مکان مناسبی در اختیار گروهتان قرار دهد.»

درک معنای تفکر انتقادی، پیشروی در بحث‌های دانشگاهی، ارزیابی شواهد و مدارک و رشد نظرات علمی از  مباحث مطرح شده در این کتاب است. «متفکر انتقادی از دانش، تجربه و قدرت تشخیص خود برای درستی یا تعیین میزان ارزش اطلاعاتی که با آن مواجه است، استفاده می‌کند.» 

«مهارت‌های بنیادی زیادی برای رسیدن به تفکر انتقادی وجود دارد. هر یک از شما ممکن است این مهارت‌ها را به صورت روزانه و بدون این که آگاه باشید، به کار بگیرد. فکر کردن درباره آن‌چه می‌شنوید، مشاهده چگونگی ارایه شدن اطلاعات، مقایسه اطلاعات جدید با دانش قبلی‌تان، تفاوت قایل شدن میان واقعیت‌ها، فرضیات، نظرات، نتیجه‌گیری در بحث‌‌هاٍ و شناخت مراحل مختلف در بحث و تبادل نظر از جمله مهارت‌های بنیادی تفکر انتقادی است.»

10 روش ساده برای نوشتن، آخرین فصل این کتاب است که به شما می آموزد «چگونه سازماندهی کنید؟ جزییات را تقیسم‌بندی کنید و روی کارهای خود متمرکز شوید و همراه با دیگران کار کنید.»
 
این فصل تاکید می‌کند: «نوشتن بدون وجود مهارت و آموزش غیر ممکن است.» استفاده از بازخورد‌‌ها،تعریف اصطلاحات، لحن کلام، دوری از شیوه‌های معمولی و پیش پا افتاده، استفاده درست و مناسب از فعل‌ها، استفاده از حالت استمراری افعال، مبادله مقالات و در نظرگرفتن زمانی برای فکر کردن و انتقاده کردن، از  روش‌‌های ساده‌ای است که نوشتن را تقویت می‌کند.

کتاب «مهارت‌های آموختن» نوشته دورین دوبولی با ترجمه فرشید قهرمانی با شمارگان دو هزار جلد از سری مجموعه کتاب‌های دایمز است که از سوی انتشارات آوند دانش در 313 صفحه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط