سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
«گرامافون» به كتابفروشي‌ رسيد

مجموعه داستان «گرامافون» نوشته مژده الفت منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب كه درونمايه اصلي داستان‌هايش، نبود درك متقابل و شكل ارتباط انسان‌هاست، نخستين كتاب الفت در حوزه ادبيات داستاني است.

اين مجموعه، شامل 13 داستان به نام‌هاي «عبور موقت»، «روزي كه ماهي شدم»، «قبض برق و نان بربري»، «اسپايدرمن»، «سقوط»، «صداي كندلوس»، «شيشه‌ها باسوادند!»، «گرامافون»، «سبزي پلو با اره ماهي»، «مادربزرگ، دخترم فقط يه نفره!»، «كاش بتركه!»، «دعا» و «منگنه» است. 

در بخشي از داستان «صداي كندلوس» از اين كتاب آمده است: «صداي حركت گيره‌هاي پرده در ريل، يعني، مادرم اول پرده را مي‌كشد و بعد چراغ را روشن مي‌كند. بعد هم سراغ پتويي كه روي سرم كشيده‌ام مي‌آيد و همه‌ي اين‌ها يعني خيال دارد باز حرف‌هاي همه‌ي سه‌شنبه‌ها را تكرار كند. از خسته كردنم خسته نمي‌شود. مثل حاجت‌مندي كه به امامزاده‌اي دخيل بسته و منتظر معجزه است، مدام به من چسبيده و با كلمات اميد، فردا، صبر، زمان، آرامش و هم خانواده‌هاشان، جمله‌سازي مي‌كند.» 

در بخشي از پشت جلد كتاب آمده است: «فراگيري زبان تركي استانبولي، ترجمه‌ي داستان‌هايي از نويسندگان ترك زبان و لذت هم‌نشيني دايم با كلمات، انگيزه‌اي شد كه مژده الفت قلم و دوات خوشنويسي، ساز و سايه دلخوشي‌هايش را كنار بگذارد و بپردازد به بزرگترين و جدي‌ترين دغدغه‌ي زندگي‌اش، يعني ادبيات داستاني.» 

مجموعه داستان «گرامافون» در 92 صفحه، با شمارگان هزار و 500 نسخه، به قيمت چهار هزار و 500 تومان و از سوي انتشارات همشهري روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها