شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
28 عنوان کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیا منتشر شد

موسسه خانه کتاب از شنبه تا چهارشنبه (9 تا 13شهریورماه) 823 عنوان کتاب در بانک اطلاعاتی ثبت کرد که از این تعداد سهم حوزه تاریخ و جغرافیا 28 اثر بود. 22 عنوان از کتاب‌های منتشر شده نیز برای نخستین‌بار منتشر شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گزارش آماری منتشر شده از سوی بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی موسسه خانه کتاب برای هفته دوم شهریورماه از شنبه تا چهارشنبه (9 تا 13 شهریورماه) خبر از انتشار 823 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف می‌دهد که از آن میان 28 اثر در حوزه کتاب‌های تاریخ و جغرافیا قرار دارد و از نظر کمترین کتاب‌های به‌چاپ رسیده پس از حوزه کلیات،‌ علوم طبیعی و ریاضیات در رتبه سوم جای گرفته است.

اطلاعات منتشر شده از سوی بانک اطلاعات خانه کتاب، همچنین بیانگر این است که این 28 عنوان در حالی منتشر می‌شود که هفته پیش از آن 49 اثر در حوزه تاریخ و جغرافیا به‌چاپ رسیده بودند. 24 عنوان از کتاب‌های منتشر شده در این حوزه، تالیفی و چهار اثر ترجمه‌اند که از آن‌ها 22 عنوان کتاب برای نخسیتن‌بار و 6 اثر نیز بازچاپند. 

چاپ نخست کتاب‌هایی چون «امپراتوری کهن پارس» به‌قلم «جان کرتیس» و «نایجل تالیس» با ترجمه حسن بلانی، «برآمدن پول تاریخ مالی جهان» اثر «نیل فرگوسن» با ترجمه شهلا طهماسبی، دو جلد از کتاب «پیش و پس از انقلاب اسلامی» به‌همت پوریا فرگاهی، «تاریخ امپراتوری هخامنشیان (از کوروش تا اسکندر)» به‌قلم «پیر بریان» با ترجمه مهدی سمسار، «تاریخ درفش‌ها و پرچم‌ها» به‌کوشش «هانس رایشهارت» و «هاری شوردل» با ترجمه بهروز بیضایی و «تاریخ مطالعات خلیج فارس، مطالعات قفقاز و آسیای مرکزی (تاریخ ایران باستان)» از کتاب‌های منتشر شده در این هفته به‌شمار می‌روند.
 
226 ناشر فعال هفته گذشته، در تهران 25 اثر و در دیگر استان‌ها تنها سه عنوان در حوزه تاریخ و جغرافیا راهی بازار کتاب کرده‌اند. متوسط شمارگان 28 عنوان منتشر شده نیز دو هزار 871 نسخه و متوسط تعداد صفحه‌های آن‌ 458 صفحه است. 

115 مولف و 62 مترجم زن در میان پدیدآوردندگان هفته گذشته در خانه کتاب ثبت شده‌اند و 512 مولف و 137 نفر مرد گزارش شده است. تعداد کتاب‌های بدون قیمت 65 عنوان و 14 اثر نیز به‌صورت افست به‌چاپ رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها