شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
آموزش شیوه های ارتباط با فرزندان بعد از طلاق

کتاب «والدین راه دور» به بررسی مشکلات فرزندان طلاق و نحوه ارتباط پدران و مادران با آن ها بعد از جدایی و ازدواج مجدد والدین اشاره می کند. به گفته نویسنده کتاب والدین راه دور کسانی هستند که به دلیل دوری مسافت قادر نیستند در زندگی روزانه فرزندانشان نقش داشته باشند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «کتاب والدین راه دور» نوشته میریم گالپر کوهن با ترجمه وحید ایمن حاصل تجربیات نویسنده کتاب است که خود طلاق را تجربه کرده و به عنوان یک والد راه دور شناخته می شود.

نویسنده این کتاب با برگزاری جلسه های مشاوره به خانواده هایی که در حال گذار از زندگی مشترک به سمت طلاق بودند و یا جدایی را تجربه می کردند، تلاش می‌کند شیوه ارتباط عمیق با فرزندان طلاق را از راه دور را به این والدین آموزش دهد و سرانجام این پژوهش های میدانی را تبدیل به کتاب کرد.

کتاب «والدین راه دور» تاکید می کند که والد راه دور از بسیاری از لذت های طبیعی پدر و مادر بودن محروم است. بررسی این نکته اهمیت دارد که شما چطور یک والد راه دور شدید و در چه شرایطی این وضعیت رخ داده است؟ اما پدران و مادران باید این نکته را در نظر داشته باشند که برای ارتباط عمیق با فرزندان بعد از طلاق، باید مشکلات خود با همسر سابقشان را حل شده بپندارند.

فصل دوم این کتاب به پیوند والد و کودک اشاره می کند. در این فصل می خوانیم: «امروزه تحقیقات نشان می دهد که والدین اعم از پدر یا مادر به طور مساوی و با اهمیت یکسان به رشد کودکان شان کمک می کنند و هر دو نقش قاطعی در رشد سالم کودکان دارند.»

در حقيقت پیوند والد و کودک تاکید می کند که نقش پدران و مادران در تربیت فرزندان جنس مخالف بسیار تاثیر گذار است.

حفظ تماس، رابطه شما با همسر سابق، دیدار و خداحافظی، ازدواج مجدد و خانواده راه دور، ادامه پندار و بچه ها چطور؟ فصل های شش گانه این کتاب را تشکیل می دهند. در بخش از این کتاب می‌خوانیم:«بچه های راه دور لازم است با والدین راه دورشان تماس مداوم داشته باشند. کودک نیاز دارد که بداند والد راه دورش نیز هنوز برای او اهمیت قایل است هر والد محلی که مانع این تماس مهم شود در حق فرزند خود گناه بزرگی را مرتکب شده است.»

همچنین در این کتاب آمده است: « هر چه دفعات ملاقات کودک بیشتر باشد، تعارف او کمتر می شود و باید بیشتر از او خواسته شود که در زندگی روزانه آن خانواده بگنجد. چند ملاقات طول خواهد کشید تا بتوانید راه همساز کردن فرزند راه دور خود را در خانواده جدیدتان به دست آورید.»

این کتاب تاکید می کند بعد از طلاق از دوستان مورد اعتماد یا بستگان  تقاضای همفکری کنید. به یک گروه همدرد با والدین راه دور یا والدین بعد از طلاق بپیوندید. در جست وجوی توصیه های یک مشاور حرفه ای باشید و با یک وکیل مجرب مشورت کنید.

بسیای از والدین تصور می کنند که با ازدواج مجدد همسر سابقشان باید ارتباط و تعامل خود را با فرزندانشان کم کنند زیرا پس از ازدواج مجدد والد راه دور به فاصله گرفتن خود و فرزند از والد دیگر تمایل نشان می‌دهد اما این بدترین اشتباه است زیرا فرزند در این زمان است که نیاز بیشتری به والد دیگر دارد.

کتاب «والدین راه دور» نوشته «مریم گالپر کوهن» با ترجمه وحید ایمن با شمارگان دو هزار نسخه در 184 صفحه و به بهای شش هزار و 200 تومان از سوی انتشارات همشهری وارد بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط