دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
تاسیسات تولید مصالح سنگی در کارگاه‌های عمرانی و معدنی  منتشر شد

کتاب «تاسیسات تولید مصالح سنگی در کارگاه‌های عمرانی و معدنی (سنگ شکن)» نوشته دکتر مهدی روانشادنیا توسط انتشارات نوآور منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یکی از مهم‌ترین ارکان اجرای زیربناهای کشور، تولید مصالح باکیفیت برای اجرای این پروژه‌هاست. مصالح سنگی مناسب، پیش نیاز استخراج سنگ‌های ساختمانی، تولید بتن و آسفالت، اجرای خاکریزهای راه و راه آهن، تولید بالاست، کاربرد در فیلتر و هسته سدهای خاکی و سایر مصارف معدنی، صنعتی و عمرانی است.

در سال‌های اخیر، مقالات، کتاب‌ها، ضوابط و آیین نامه‌های متعددی در زمینه تکنولوژی بتن، اجرای راه‌ها، سدها و سایر کاربردهای سنگدانه‌ها نگاشته شده است. با این وجود، کارهای اندکی در زمینه تکنولوژی و فرایند تولید مصالح سنگی تدوین شده است. بنابراین، می‌توان روش‌های تولید سنگدانه‌ها را یکی از مغفولترین مباحث فنی کشور در زمینه اجرای پروژه های عمرانی دانست. این در حالیست که فلات ایران، یکی از غنی‌ترین معادن مصالح سنگی در دنیا به شمار می‌رود و تعداد زیادی از کارگاه‌های تولید شن و ماسه در کشور مشغول فعالیت هستند که از مشکلاتی چون پایین بودن راندمان و کیفیت مصالح تولیدی رنج می‌برند.

کتاب «تاسیسات تولید مصالح سنگی در کارگاه‌های عمرانی و معدنی (سنگ شکن)»، انواع سنگ‌ها، منشا شکل‌گیری آن‌ها، آزمایش‌ها و استانداردهای مرتبط و شیوه‌های به کارگیری آن‌ها را بررسی کرده و سپس تکنولوژی‌های تولید سنگدانه‌های درشت دانه و ریز دانه را مطرح می‌کند و در این راستا، انواع سنگ شکن‌های فکی، ژیراتوری، ضربه‌ای، مخروطی و غلتکی را معرفی می‌کند.

مصالح سنگی، مبانی فرایند تولید مصالح سنگی، مرحله اول تولید مصالح سنگی، مراحل تکمیلی فرایند تولید مصالح سنگی، اجزاي تکمیلی تاسیسات تولید مصالح و طراحی فرایند سنگ شکنی عناوین فصل‌های ششگانه این کتابند.

سیستم‌های شستشوی مصالح، ماسه ساز، سرند، فیدر، نوار نقاله و سایر تاسیسات تولید مصالح و روشهای مدیریت و برنامه ریزی مجموعه تأسیسات سنگ شکن از دیگر مباحث مطرح در این اثر است.

کتاب «تاسیسات تولید مصالح سنگی در کارگاه‌های عمرانی و معدنی (سنگ شکن)» نوشته دکتر مهدی روانشادنیا توسط انتشارات نوآور در 168 صفحه و به قیمت هفت‌هزار و 500‌ تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها