یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
انتشار تنها مرجع اقتصاد هنر در ایران

کتاب «اقتصاد هنر» نوشته ویکتور گینزبرگ و دیوید تراسبی با ترجمه محمدرضا مریدی، پژوهشگر و مدرس جامعه‌شناسی هنر، مریم لاوی، زهرا شریعتی و معصومه تقی‌زادگان منتشر می‌شود.-

محمدرضا مریدی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کتابی مفصل در حوزه اقتصاد هنر با همین عنوان را با کمک مریم لاوی، زهرا شریعتی و معصومه تقی‌زادگان ترجمه کردیم. مقالات این کتاب نوشته ویکتور گینزبرگ و دیوید تراسبی است. 

وی افزود: این کتاب در چهارده فصل آماده شده است و در آن مقاله‌ای تالیفی با عنوان «مروری بر رویکردهای کلی در اقتصاد هنر و سیاست‌های اقتصاد فرهنگ و هنر در ایران» نیز گنجانده شده است. 

این عضو هیات علمی دانشگاه هنر در ادامه با اشاره به نبودن منبع مطالعاتی برای مباحث اقتصاد هنر در ایران، گفت: این اثر کتاب مفصل و مرجعی است و هدف اصلی از ترجمه آن ارایه منبعی جامع و مفید برای محققان اقتصاد هنر در ایران است. همچنین در این اثر برای نخستین بار در ایران دیدگاه نظری و تحلیل تازه‌ای در مطالعه اقتصادی فرهنگ و هنر به مخاطبان ارایه شده است. 

به گفته مریدی این کتاب را انتشارات سوره مهر با همکاری حوزه هنری شهرستان مشهد منتشر خواهد کرد. مریدی در ادامه به نشست «هنرهای نرم افزاری» اشاره کرد و گفت: به همت معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر در آبان امسال (1392) با دبیری من یک نشست علمی درباره «هنرهای نرم افزاری» در ایران برگزار خواهد شد. 

مریدی گفت: برای برگزاری این نشست ما فراخوان دریافت مقاله منتشر کردیم. بر طبق این فراخوان بیستم مهر سال جاری آخرین مهلت برای ارسال چکیده مقالات برای ارایه در این نشست علمی است. 

وی در ادامه با اشاره به این که هنرهای نرم‌افزاری در ایران یک حوزه کاری جدید است، گفت: من اطلاعی ندارم که چه تعداد هنرمند در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، اما تاکنون از کسانی که انتظار داشتم، چکیده‌ای دریافت نکرده‌ایم. 

مریدی در پایان گفت: برای برگزاری هرچه بهتر نشست هنرهای نرم‌افزاری، قصد داریم به برخی محققان و صاحب‌نظران در این حوزه سفارش مقاله بدهیم. کتاب مجموعه مقالات ارایه شده در این نشست، طبق روال کاری فرهنگستان هنر، از سوی موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن» فرهنگستان هنر منتشر خواهد شد. 

محمدرضا مریدی عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران است. پیش‌تر به قلم او کتاب «كار هنر: بررسی جامعه‌شناختی عناصر ساختاری سيستم هنر» با همکاری معصومه تقی‌زادگان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها