دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
«آبی کوچولو زرد کوچولو» لئونی به دست بچه‌‌ها رسید

«آبی کوچولو زرد کوچولو» اثر لئولئونی، تصویرگر و نویسنده هلندی کودک و نوجوان است و تا کنون چند بار به فارسی ترجمه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «آبی کوچولو زرد کوچولو» نوشته لئولئونی، نویسنده هلندی ادبیات کودک و نوجوان است. 

این کتاب هفتمین جلد از مجموعه داستان‌های لئولئونی است که با ترجمه غلامرضا امامی وارد بازار کتاب شده است. نشر شهر ناشر این اثر است. 

«آبی کوچولو، زرد کوچولو»، نخستین کتاب این نویسنده و تصویرگر جاودانه است که شهرت فراوانی برای او به ارمغان آورد. نخستین اثری که از این نویسنده،‌ به قلم امامی به فارسی ترجمه شد، «آبی کوچولو، زرد کوچولو» بود. این کتاب پس از سال‌ها دوباره تجدید چاپ شده است. 

«آبی کوچولو زرد کوچولو» ماجرای دو قطره رنگ است که دنبال ماجراجویی هستند و با هم سعی می‌کنند تجربه‌های از جهان پیرامونی به دست آورند.

مخاطب این اثر کودکان گروه سنی (الف) و (ب) هستند. لئولئونی، نویسنده و تصویرگر شهره جهانی، در سال 1910 متولد شد. وی برنده مدال طلائی هنر و گرافیک به سال 1984 و بهترین تصویرگر به انتخاب «نیویورک تایمز» در سال 1979 است. «لئو لئونی» نویسنده و تصویرگر هلندی است که در صف پیشروان ادبیات کودک حضور دارد. لئونی جهان را زیبا می‌خواهد و به زیبایی‌ها می‌نگرد و در آثار او پیام لطیف صلح و دوستی نمایان است.

در این کتاب می‌خوانید: « آن‌ها خیلی دلشان می‌خواهد قایم موشک بازی‌کنند. و گرگم به هوا. در مدرسه در ردیف‌‌های منظم پهلوی هم می‌نشینند. بعد از مدرسه می‌دوند و می‌پرند. یک روز مادر آبی کوچولو برای خرید از خانه بیرون رفت و به آبی کوچولو گفت:تو در خانه بمان. اما آبی کوچولو به دنبال زرد کوچولو به بیرون رفت. افسوس که خانه آن سوی خیابان خالی بود.»
    
                                \"\"

این کتاب 36 صفحه‌ای با شمارگان سه هزار نسخه و به بهای پنج هزار تومان وارد بازار کتاب کودک شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها