دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
«راز‌های اروند» در هفته دفاع مقدس گشوده می‌شود

کتابی با عنوان «راز‌های اروند» که به خاطرات سه روز محاصره گردان ابوذر لشکر المهدی می‌پردازد، از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در آستانه انتشار قرار گرفت. این کتاب در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «راز‌های اروند» عنوان کتابی است که به زودی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس منتشر می‌شود. این کتاب خاطرات خود‌نوشت مسعود فرشید‌نیا، از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که به اهتمام سوسن رحمانیان تالیف شده.

فرشید‌نیا درباره این کتاب گفت: «راز‌های اروند» ماجرای سه روز از عملیات کربلای 4 است که به روایت سه روز محاصره گردان ابوذرِ لشکر المهدی از سوی ارتش عراق می‌پردازد.

وی درباره دلیل پرداختن به این موضوع توضیح داد: عملیات کربلای چهار یکی از عملیات‌های شکست‌خورده است که در جریان آن رزمندگان بسیاری به شهادت رسیدند و مجروح شدند. معتقدم که در کنار شرح پیروزی‌‌ها نیاز است که از شکست‌ها هم سخن گفته شود تا نسل جوان با واقعیت‌های جنگ آشنا شود.

فرشیدنیا با بیان این‌که «راز‌های اروند» برای انتشار آماده شده است و به زودی از سوی اداره کل حفظ آثار استان فارس منتشر می‌شود، گفت: کوشیدم این کتاب شرح واقعیت‌های نبرد باشد و از شاخ برگ دادن به مطالب کتاب پرهیز کردم زیرا به نظر می‌رسد جوانان به این ترتیب بیشتر به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس جلب می‌شوند.

همچنین عبدالرضا قیصری، مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌و گو با ایبنا، از انتشار کتاب «راز‌های اروند» پیش از هفته دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: این کتاب از سوی کارشناسان ادبی حفظ آثار بررسی شده و قرار است در اختتامییه جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس (مهرماه 92) رونمایی شود.

در سال‌های دفاع مقدس، گردان ابوذر لشکر المهدی را رزمندگان شهر جهرم تشکیل می‌دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها