دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
جایزه لوخس اوت 2013 به اینس گارلند رسید

اینس گارلند، نویسنده آرژانتینی برای کتاب «همچون یک غل و زنجیر نامریی» به عنوان برنده جایزه لوخس اوت 2013 برگزیده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، اینس گارلند که متولد 1960 در بوئنوس آیرس است، داستانی از دوران نوجوانانی خود را در این کتاب روایت می‌کند. این که چگونه دختربچه‌ای از خانواده‌ای خوب در کشوری استبدادی پس از کودتای نظامی سال 1976 رشد می‌کند و به بی‌رحمی و خشونت رژیم پی می‌برد. بریگیت دانکرت نویسنده نشریه سایت سبک و سیاق شاعرانه بی نظیر این داستان را مورد تحسین قرار داد.
 
رمان «همچون یک غل و زنجیر نامریی» که در سال 2013 در انتشارات فیشر منتشر شده داستان دختربچه 16 ساله ای به نام آلما است که در دوران دیکتاتوری نظامی کشور آرژانتین در بوئنوس آیرس زندگی می‌کند. او آخر هر هفته زندگی شهری و مدرسه کاتولیکی‌اش را ترک و همراه  والدینش به یک خانه ییلاقی واقع در یک جزیره سفر می‌کند. روزهایی که او در این خانه در تعطیلات سپری می‌کند، روزهایی سرشار از ماجراجویی، دوستی، زیبایی و لذت است اما وقایع سیاسی کشور بر  دوستی او با کارمن و برادرش ماریتو سایه می‌افکند. 

جایزه لوخس برای ادبیات کودکان و نوجوانان هر ماه از سوی نشریه سایت و رادیو برمن اهدا می شود. از میان 12 اثر منتخب طی یک سال، یک اثر به عنوان جایزه لوخس سال برگزیده می‌شود. هیات داوران این جایزه کارستن بیندر، بریگیت دانکرت و هارتموت ال کوردی به ریاست کاترین هورنلاین سردبیر نشریه سایت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها