پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
دن براون همچنان در آلمان پرفروش است

در حالی که دن براون، نویسنده آمریکایی با جدیدترین رمانش در آلمان در صدر فهرست پرفروش ها جای دارد، رمان «جاعل، جاسوسه و بمب ساز» به قلم الکس کاپوس نیز با استقبال علاقه مندان به مطالعه روبه رو شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، این رمان 281 صفحه ای که دو هفته از انتشار آن می گذرد، با صعود از مکان پانزدهم به مکان ششم جدول پرفروش‌ترین کتاب های داستانی نشان داد که موفق شده تا رضایت کتابخوانان این کشور را جلب کند.

الکس کاپوس در رمان جدید خود داستان سه قهرمان را روایت می کند: فلیکس بلوخ صلح طلب که با این حال از سال 1933 در آمریکا به ساخت بمب اتم کمک می کند، لائورا دو اوریانو که می خواهد خواننده شود ولی کارش به جایی می کشد که جاسوس متفقین می شود، و نفر سوم امیل گیلرون که همراه شلیمان به سرزمین ترویا سفر می کند و به بزرگترین جاعل آثار هنری دنیا بدل می شود. این سه شخصیت فقط یک بار آن هم در نوامبر 1924 در ایستگاه مرکزی زوریخ با یکدیگر برخورد می کنند ولی مسیرشان از مسیر خاصی به یکدیگر مرتبط می ماند.

الکس کاپوس متولد 1961 در نورماندی است و اکنون در اولتن در کشور سوییس زندگی می کند. وی در سال 1994 نخستین کتاب داستانش را منتشر کرد و از آن زمان 14 کتاب دیگر مشتمل بر داستان کوتاه، رمان و گزارش منتشر کرده است. از  آثار او می توان به رمان های «لئون و لوییس» 2011، «تقریبا کمی بهار» 2012، «اسکیدو» 2012 اشاره کرد.

در هفته ای که گذشت همچنان «دوزخ» دن براون صدرنشین بود و پس از آن رمان های «نقره.اولین کتاب رویاها» اثر کرستین گی یر، «او بازگشته است» اثر تیمور ورمس، «اتاق اسطوخودوس» اثر نینا گئورگ، «آلمن و کوکب ها» اثر مارتین زوتر در مکان های دوم تا پنجم و رمان های «صمیمانه تبریک می گویم. شما برنده شدید» اثر دورا هلت، «جوی لند» اثر استفن کینگ، «سرنوشت یک خیانتکار کثیف است» اثر جان گرین و «منافع حیوانی» اثر دونا لئون در مکان های هفتم تا دهم جای داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها