دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
شروع به کار اولین کتابفروشی انگلیسی زبان در کوبا

اولین کتابفروشی انگلیسی زبان در کوبا با اختصاص بخشی برای مطالعه کتاب، گفت‌وگو و خوردن صبحانه، شروع به کار کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، این کتابفروشی که با عنوان «کوبا لیبرو» از جمعه شروع به کار کرده دارای کافه، سالن کتابخوانی و مکانی برای استراحت گردشگران و توریست‌ها نیز هست. این کتابخانه همچنین بخشی را برای امانت دادن کتاب برای مشتریانش نیز ایجاد کرده است. 

به این ترتیب این کتابفروشی امکان دسترسی به عقایدی را که به سختی بتوان در نقاط دیگر این جزیره به دست آورد، فراهم کرده است. 

«لیبرو» که معادل اسپانیایی واژه کتاب است، یادآور سال 1900 و استقلال این جزیره از اسپانیا نیز هست. 

فکر راه اندازی این کتابفروشی به دو سال پیش باز می گردد که دوست مالک فعلی این کتابفروشی به او گفت 35 جلد کتاب انگلیسی دارد که نمی داند با آن‌ها چه کار کند. پس از این به تدریج کتاب‌های دیگری به کانر گوری 43 ساله هدیه شد و در مجموع 300 عنوان کتاب جمع شد که در روز افتتاحیه این فروشگاه به فروش رسیدند. 

گوری می‌گوید: «کوبا لیبرو» قصد ندارد پاسخگوی همه نیازهای مشتریانش باشد با این حال می‌تواند اطلاعاتی درباره مسایل مختلف را در دسترس علاقه مندان کتاب‌های انگلیسی زبان قرار دهد. 

شماری مجله نیز در این کتابفروشی گرد آمده که نسخه‌هایی از «رولینگ استون» سال 2010 تا «هاروارد ریویو اف لاتین آمریکا» را دربرمی‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها