شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
«سایه دزد» بار دیگر به کتابفروشی‌ها رسید

رمان «سایه‌ دزد» نوشته مارک لِوی با ترجمه‌ مهتاب وکیل به چاپ دوم رسید. این اثر رمانی فانتزی و داستان زندگی پسربچه‌ای است که با سایه‌ها صحبت می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مارک لوی در رمان «سایه دزد» داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که با سایه‌ها حرف می‌زند و سایه‌ها از او کمک می‌گیرند. موضوع این کتاب همچون تعدادی از کتاب‌های این نویسنده پر مخاطب فرانسوی، فانتزی و تخیلی است. باز هم برخورد یک روح سرگردان با یک انسان است؛ همان روحی که مخاطبان آثار لوی در «اگر واقعیت داشت...»، نخستین اثر لوی، با آن آشنا شده بود.

«سایه‌دزد» عنوان یازدهمین رمان مارک لوی است که در زمان انتشار نسخه اصلی‌اش با عنوان «Le Voleur d’ombres»، با گذشتن از مرز فروش 450 هزار نسخه در مدت 12 ماه، به عنوان پرفروش‌ترین رمان سال فرانسه انتخاب شد.

مارک لوی که متولد 1961 در فرانسه است، در سن 18 سالگی به صلیب سرخ فرانسه پیوست و به مدت 6 سال در این حوزه فعالیت کرد. او تحصیل‌کرده رشته مدیریت و کامپیوتر است و رمان‌هایی چون «روز اول»، «دزد سایه» و «همه چیزهایی که هرگز نمی‌گوییم» را در کارنامه‌اش دارد. اثری به نام «قرار ملاقات» نیز در سال 2012 از وی منتشر شد.

«سایه دزد» اثری فانتزی است که زبانی ساده دارد و در آن روابط انسانی و عاطفی میان آن‌ها به تصویر کشیده شده است.

در بخشی از این رمان آمده است: «خیلی ناامید به‌نظر می‌رسید، داد زدنش برای رفتن من نمی‌توانست صادقانه باشد. کاملا محسوس بود که نباید تنهایش گذاشت. دوست بودن، یعنی همین، مگر نه؟ این‌که بتوانی حدس بزنی که دیگری چه وقت دارد خلاف آن چیزی را که در ته دلش فکر می کند، به تو می‌گوید.»

چاپ دوم رمان «سایه‌ دزد» نوشته مارک لِوی با ترجمه‌ مهتاب وکیل با شمارگان هزار و 100 نسخه، در 256 صفحه و به بهای 11 هزار و 800 تومان از سوی نشر افراز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها