دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
«کاروان نور» با فعالیت‌های قرآنی، مهمان شهرستان‌های استان گلستان است

طرح «کاروان نور» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و به مناسبت ماه مبارک رمضان راه‌اندازی شده است. این کاروان هر روز با حضور در یک شهر از استان گلستان، برنامه‌های قرآنی متنوعی را اجرا می‌کنند._

غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: «کاروان نور» از قاریان و حافظان ملی و بین‌المللی قرآن کریم و گروه همسرایان و مدیحه‌سرایان بین‌المللی تشکیل شده است. استاد حاج کریم منصوری، استاد شاکرنژاد و آقای طبسی از جمله قاریانی‌‌اند که در این کاروان حضور دارند.

وی ادامه داد: قرائت قرآن کریم، اجرای مدیحه سرایی، تجلیل از خادمان قرآن کریم، مسابقه فرهنگی ـ قرآنی و قدردانی از فعالان قرآنی شهرستان‌های استان گلستان عناوین برنامه‌های «کاروان نور» به شمار می آیند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: این اداره به قید قرعه به برگزیدگان مسابقات «کاروان نور» کمک هزینه سفر به حج عمره، کربلای معلا و مشهد مقدس اهدا خواهد کرد.

منتظری با بیان این‌که برنامه‌های «کاروان نور» با استقبال چشمگیر عموم مردم مواجه شده‌اند، بیان کرد: سازمان صدا و سیمای مرکز استان نیز برنامه‌های این کاروان را ضبط و روز بعد از طریق رسانه ملی پخش می‌کند.

وی توضیح داد: طرح «کاروان نور» امروز (14 مرداد) ساعت 17 و سی دقیقه در جلسه شورای اداری استان گلستان با هدف تقویت روحیه معنوی مدیران و کارکنان اداری نیز اجرا می‌شود. در این جلسه حجت‌‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: حجت‌‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی همچنین شامگاه دوشنبه (14 مرداد) با حضور در شهرستان گرگان و شرکت در طرح «کاروان نور» سخنرانی خواهد کرد.

منتظری از برپایی نخستین نمایشگاه «کتابت قرآن کریم» در استان گلستان هم خبر داد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد استان گلستان این نمایشگاه را با همکاری سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری گرگان برگزار کرده است.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه کتابت قرآن حدود یکصد خوشنویس استان گلستان را به نمایش گذاشته است گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان از این نمایشگاه دیدن کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط