دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
ماجرای غرق شدن پدر یک نوجوان در دریاچه نمک نوشته شد

محمدرضا یوسفی داستان«نمکی‌ها» را برای نوجوانان نوشت. این نویسنده کودک و نوجوان به «ایبنا» گفت که این اثر درباره دختری است که پس از پیدا کردن پدر خود در دریاچه نمک به دوران گذشته باز می‌گردد._

یوسفی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این داستان درباره پدری است که در دریاچه نمک می‌افتد و پس از سال‌ها دختر او، بدن بی‌جان پدر را در میان این دریاچه پیدا می‌کند. وقتی این دختر به پدر خود می رسد، خود نیز به اعماق دریاچه می‌رود و در آنجا به جهانی دیگر می‌رسد و مسایل و اتفاقاتی گوناگونی برایش پیش می‌آید. 

یوسفی اظهار کرد: این دختر پس از قرن‌های مختلف به عصر حاضر می‌رسد و سرگذشت او مشخص می‌شود. این داستان فضایی سمبلیک دارد و با این ویژگی‌ می‌تواند برای مخاطبان نوجوان خود جذاب باشد.

یوسفی در پایان گفت: انتشارات ناردونه قرار است این اثر را منتشر کند. 

محمدرضا یوسفی سال ۱۳۳۲ در همدان‌زاده شد. او از سال ۱۳۵۷ که نخستین اثرش منتشر شد، تاکنون بیش از ۵۰ اثر برای کودکان و نوجوانان نوشته است.

یوسفی که سال ۲۰۰۰ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن بود، برای نگارش کتاب‌های «ستاره‌ای به نام غول» و «حسنی به مکتب نمی‌رفت» برنده دیپلم افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) نیز شده است.

از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «آخرین پروانه‌ها»، «روبان سفید»، «دزد‌ها»، «من و ماه و ستاره»، «پهلوانان»، «ماهواره سیاه»، «بابا نمکی و ماه» و «جیغ جادویی» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها