یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
برنده جایزه گئورگ گلازر 2013 معرفی شد

هارالد مارتن اشتاین، نویسنده و روزنامه نگار به عنوان برنده جایزه گئورگ – کا.گلازر 2013 معرفی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این جایزه که 10 هزار یورو ارزش دارد از سوی وزارت فرهنگ رایلند – فالتس و رادیو جنوب غربی آلمان اهدا می شود.

دوریس آنن، وزیر فرهنگ ایالت راینلند – فالتس در توضیح این انتخاب اعلام کرد: موضع دقیقا متعادل او از شهروندی عاقل ولی بدون طرفدار، تناقضاتی را آشکار می کند که ما خودمان را با آن ها تطبیق داده ایم.

مارتن اشتاین متولد 1953 در شهر ماینتس است. او علاوه بر همکاری با نشریات مختلف چند جلد کتاب نیز به رشته تحریر درآورده است که رمان های «مسیر خانه» و «احساس نزدیکی» از جمله آن هاست.

سارا اشتریکر نیز برای داستانی با عنوان «شاعر» به عنوان برنده جایزه حمایتی گئورگ گلازر به ارزش سه هزار یورو برگزیده شد. امسال نزدیک به 50 اثر از نویسندگان جوان در رده سنی تا 35 سال برای کسب این جایزه با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت اشتریکر شایسته کسب این جایزه شناخته شد.

این دو جایزه در تاریخ 3 سپتامبر (12 شهریور) در شهر ماینتس اهدا می شود.

گئورگ کا.گلازر نویسنده آلمانی از سال 1910تا 1995 می زیست و در زمان حکومت نازی ها ناچار شد به فرانسه بگریزد. از سال 1998برای زنده نگه داشتن نام و یاد وی جایزه ای همنام با وی اهدا می شود که از برندگان پیشین آن می توان به زابینه پترز، مونیکا رینک و توماس لر اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها